BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
YZM5511 | Bilgi Sistemleri Analiz ve Tasarımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ Öğ.Gör. ONUR ÖZCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sistem ve bilgi sitemleri kavramlarının incelenmesi olup öğrenciye bilgi sistemi analiz - tasarım yeteneğinin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sistem ve bilgi sistemleri kavramlarını açıklar 2. Bilgi sistemi geliştirme sürecini ve süreç modellerini tanımlar 3. Fizibilite raporu ve sistem önerisi hazırlar ve sunar 4. Veri toplar 5. Sistem analizi ve tasarımı yöntemlerini açıklar ve kullanır 6. Nesneye yönelik analiz ve tasarımı araç ve yöntemlerini kullanır 7. Grup çalışması ile sistem analizi ve tasarımı uygulaması geliştirir |
Bu dersin içeriğinde Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş, Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri, Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci, Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri,Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi, Sistem Analizi: Veri Toplama, Sistem Analizi: Süreç Modelleme, Sistem Analizi: Veri Modelleme, Sistem Tasarımı, Veri Tabanı Tasarımı, Ara birim Tasarımı, Nesneye Yönelik Analiz , Nesneye Yönelik Tasarım, CASE araçları ve Proje Sunumları bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri,Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci | |
2) | Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri,Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi | |
3) | Sistem Analizi: Veri Toplama | |
4) | Sistem Analizi: Süreç Modelleme | |
5) | Sistem Analizi: Veri Modelleme | |
6) | Sistem Tasarımı | |
7) | Veri Tabanı Tasarımı | |
8) | Arabirim Tasarımı | |
9) | Nesneye Yönelik Analiz | |
10) | Nesneye Yönelik Tasarım | |
11) | Nesneye Yönelik Tasarım / Ara sınav | |
12) | CASE araçları | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | KALIPSIZ – BUHARALI – BİRİCİK, Sistem Analizi ve Tasarımı, Papatya Yayıncılık, 2006 SATZINGER - JACKSON – BURD System Analysis and Design, Course Technology |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel Yazılım Mühendisliği bilgi ve yetkinliklerini kullanır. | 3 |
2) | Yazılım Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan program geliştirme becerisini uygular. | 3 |
3) | Veri yapılarını kullanır ve algoritma geliştirme bilgilerini uygular. | 2 |
4) | İşletim sistemleri üzerinde sistem programları geliştirir. | 2 |
5) | Bilgisayar organizasyonu, tasarımı ve mimarilerini tanımlar. | 2 |
6) | Bilgisayar ağları ve ağ güvenliği yapılarını oluşturur. | 2 |
7) | İş zekası, veri madenciliği ve veri analizi araçlarını kullanır, tekniklerini uygular. | 3 |
8) | Veritabanı uygulamaları ve WEB tabanlı programlar geliştirir. | 4 |
9) | Bilgi teknolojileri projelerini tanımlar, analiz eder, tasarlar ve yönetir. | 3 |
10) | Eğitimde teknoloji tabanlı ortamları ve araçları kullanır ve geliştirir. | 3 |
11) | İş ortamındaki bilişim teknolojileri ihtiyaçlarını saptar, tanımlar ve çözer. | 3 |
12) | Bilişim teknolojileri yetkinliklerini mesleki sorumluluklar ve etik kuralları çerçevesinde kullanır. | 4 |