MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
YZM5560 | PL/SQL İle Veritabanı Programlama | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı PL/SQL programlama dilinin yapısını kavrayabilme, PL/SQL diline özel yapıları kullanabilme, PL/SQL ile karmaşık sorguları prosedürel dil yapısı ile geliştirebilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. PL/SQL dilinin temel özelliklerini söyler 2. PL/SQL kontrol yapılarını oluşturur 3. SQL dilinin özellikleri ile PL/SQL uygulamaları geliştirir 4. PL/SQL veri depolama yapılarını tanımlar 5. Prosedür, fonksiyon ve paket yapılarını tanımlar 6. Tetikleyici ve istisna tanımlarını oluşturur |
Bu dersin içeriğinde PL/SQL programlama diline giriş, PL/SQL kontrol yapıları , PL/SQL'de SQL kullanımı, cursor, exception, kayıtlar, tablolar, diziler, prosedürler, fonksiyonlar, paketler, tetikleyiciler bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | PL/SQL programlama diline giriş | |
2) | PL/SQL kontrol yapıları | |
3) | PL/SQL kontrol yapıları | |
4) | PL/SQL'de SQL kullanımı | |
5) | Cursor | |
6) | Cursor | |
7) | Exception | |
8) | Kayıtlar, Tablolar, Diziler | |
9) | Kayıtlar, Tablolar, Diziler | |
10) | Prosedürler | |
11) | Prosedürler | |
12) | Fonksiyonlar | |
13) | Paketler | |
14) | Tetikleyiciler |
Ders Notları / Kitaplar: | Nilesh Shah, Database Systems using Oracle: A Simplified Guide to SQL and PL/SQL, 2ed, Pearson Prentice Hall, 2005, ISBN 0-13-191180-5 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Program alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | 2 |
3) | Program alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | 2 |
6) | Program alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |