ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5014 | Rastgele Süreçler ve Tahmin Teorisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA EREN YILDIRIM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel olasılık ve istatistik teorilerini anlamak ve rastgele süreçlere uygulamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler: 1. Olasılık teorisi ile ilgili kavramları MATLAB ile uygulayabilecektir. 2. Rasgele değişkenlerin fonksiyonlarını tanımlayabileceklerdir. 3. Durağan rasgele süreçleri karakterize edeceklerdir. 4. Durağan rasgele süreçler için otokorelasyon ve spektral dağılım gibi özellikleri analiz edebileceklerdir. |
Olasılık Ayrık rasgele değişkenler Sürekli rasgele değişkenler Rasgele değişken çiftleri Vektör rasgele değişkenler Rasgele değişkenlerin toplanması Kestirim Rasgele süreçler Markov zincirleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Olasılığa giriş | |
2) | Olasılık aksiyomları | |
3) | Ayrık rasgele değişkenler | |
4) | Sürekli rasgele değişkenler | |
5) | İkili rasgele değişkenler | |
6) | Vektör rasgele değişkenler, arasınav | |
7) | Rasgele değişkenlerin toplanması | |
9) | Kestirim | |
10) | Kestirim | |
11) | Ara Sınav 2 | |
12) | Rasgele süreçler | |
13) | Rasgele süreçler | |
14) | Markov zinciri |
Ders Notları / Kitaplar: | Leon-Garcia A., Probability, Statistics and Random Processes for Electrical Engineering, 3rd Edition, Pearson Prentice Hall, 2007. ISBN 0-13-715560-3 |
Diğer Kaynaklar: | Probability and Random Processes with Applications to Signal Processing, Stark & Woods, Pearson, Third Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Program alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | |
3) | Program alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | 5 |
6) | Program alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel, ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |