Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dinamik sistem gösterimi. Durum kavramı. Nedensellik. |
|
2) |
Sonlu durumlu, sonlu boyutlu ve sonsuz boyutlu sistemler. Doğrusallık, zamanla değişmezlik. |
|
3) |
Sürekli-zaman sistemlerinin durum-uzayı gösterimi. Durum geçiş matrisi. |
|
4) |
Doğrusal, zamanla değişmeyen sürekli-zaman sistemlerinin durum-uzayı gösterimi: Dürtü tepkesi, transfer fonksiyonu. |
|
5) |
Doğrusal, zamanla değişmeyen sürekli-zaman sistemlerin çözümlerinin modlarına ayrıştırılması. |
|
6) |
Ayrık-zamanlı sistemler. |
|
7) |
Örneklenmiş veri sistemleri. |
|
8) |
Tekrar ve dönem arası sınavı. |
|
9) |
Denetlenebilirlik. Başlangıç koşullarını belirleme. |
|
10) |
Gözlenebilirlik. Başlangıç durumunu hesaplama. |
|
11) |
Kanonik ayrıştırma. Denetlenebilir ve gözlenemez alt-uzayların ayrılması. |
|
12) |
Durum geribeslemesi ile özdeğer atanması. |
|
13) |
Gözetleç tasarımı. |
|
14) |
Dinamik çıkış geribeslemesi ile kutup atanması. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini belirlemek, ifade etmek ve çözmek için matematik, fen ve mühendislik konuları hakkında yeterli altyapıya ve bildiklerini uygulama yeteneğine sahip olmak |
|
2) |
Tasarım, uygulama ve etkin iletişim için elektrik ve elektronik mühendisliği çizimleri ve teknik sembolleri kullanmaya ek olarak uygun analiz ve modelleme teknikleri şeçip uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlamak, ifade etmek ve çözmek. |
|
3) |
Gerçekçi kısıtlar (tasarımın doğasına özgü olarak ekonomik, çevresel, sosyal, politik, sağlık ve emniyet, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi konular olabilir) altında tanımlanmış ihtiyaçları karşılayacak bir sistem, bileşen ya da süreçin var olan tasarımını gerçekleştirmek ya da baştan tasarlamak için gerekli yetiye sahip olmak |
|
4) |
Elektrik ve elektronik mühendisliği yapabilmek ve yeni uygulamalara uyum gösterebilmek için gerekli yenilikçi ve güncel teknikler, beceriler, bilgi teknolojileri ve modern mühendislik araçlarını geliştirmek, seçmek, uyarlamak ve kullanmak |
|
5) |
Deney tasarlamak ve yapmanın yanı sıra gerekli veriyi toplamak, analiz etmek ve yorumlamak, ve bu bilgiyi tasarımı geliştirmek için kullanmak |
|
6) |
Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek. |
|
7) |
Hem İngilizce hem de Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek |
|
8) |
Yaşam boyu ögrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek |
|
9) |
Profesyonel ve etik sorumlulukların farkında olmaya ek olarak işçilerin sağlığının, çevre ve iş emniyetinin bilincinde olmak |
|
10) |
Proje, risk, idare gibi iş hayatı uygulamalarının yanı sıra girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir gelişim hakkında bilgi sahibi olmak |
|
11) |
Elektrik ve Elektronik mühendisliği çözümlerinin global, ekonomik, çevresel, yasal ve toplumsal içerikteki etkilerini anlamak için gerekli bilgiye sahip olmak |
|