İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5016 | İngiliz Dİli Eğitiminde Edebiyat | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLİN TEKİNER TOLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Araştırmalar, okumanın dil edinimindeki 4 temel beceriyi geliştirdiğini ileri sürmektedir. ELT 5016 dersi de, öğretmen adayı öğrenciye; edebiyatı, bu dil becerilerini geliştirip eleştirel düşünmeyi en yüksek düzeye çıkartacak şekilde derse dahil etmesi için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; ELT 5016 dersinin sonunda; 1. sınıftaki öğrencilerin, yazarın yapı ve dil seçimini anlamalarını sağlamak için gerekli becerileri edinilir. 2. Öğretmen adayı edebiyatı öğrencilerin İngilizce yeterliliklerini artırmak için kullanabilir. 3. Sınıfta okunan konuyla ilgili bağımsız fikirleri teşvik etmekte uzmanlaşmak. 4. Edebi eserlerin analizini yapabilir |
ELT 5016 öğrencileri, sınıfta özgün ve özgün olmayan materyalleri etkin bir şekilde karşılaştırır. Yazma ve okuma ödevleriyle, öğrenciler İngilizce yeterliliklerini geliştirip olası yazma stillerini belirlerler. Aynı zamanda edebi inceleme becerileri de önem taşır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Edebiyat nedir? "Iyi bir okuyucu" özellikleri nelerdir? Edebiyat nasıl (kültür, etnik köken, cinsiyet) dünyamızı şekillendiriyor? Eagleton's "What is literature?" | |
3) | NCTE/IRA standardtları | |
4) | Etkin okuyucuyla başarısız okuyucuyu ayıran nedir? Etkili bir sınıf tartışması nasıl olur? | |
5) | Efferent vs estetik değerler nasıl farklıdır? Öğretmenler etkili metin seçimlerini nasıl yapar? | |
6) | Nasıl edebiyat "uyandırılır"? Gramer öğretmek için edebi metinleri nasıl kullanabilirsiniz? | |
7) | Görselleştirme (tiyatro ve sanat) okuyuculara nasıl yardımcı olur? Öğretmenler nasıl etkili ünite birimleri oluşturur? | |
8) | Kelime öğretmek için edebiyatı nasıl kullanabilirsiniz? Edebiyat yoluyla hedef kültürü nasıl öğretebiliriz? | |
9) | Nasıl öğrenciler edebi eserler üretebilir? Edebi eserler üretmenin rolü ve etkisi nedir? | |
10) | Kullanmak için en popüler online kaynaklar nelerdir? Edebiyat ile İngilizce öğretiminde teknolojinin rolü nedir? | |
11) | Film seçimi Filmleri etkin kullanma | |
12) | Senaryo yazma | |
13) | Kısa film yaratmak Kısa filmlerle ders planlamak | |
14) | Oto-Yansımalar Diğer öğrencilerin film ve ders planlarına geribildirim verme |
Ders Notları / Kitaplar: | Collie, J. and S. Slater. (1990). Literature in the Language Classroom: A Resource Book of Ideas and Activities. Cambridge: CUP. Lazar, G. (2008). Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. Cambridge, UK: Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Duff, A & Maley, A (2007) Literature (Resource Books for Teachers), Oxford University Press. Maley, A (2001) ‘Literature in the language classroom' in The Cambridge Guide to Teaching ESOL, Cambridge University Press. Pulverness, A ( 2003) ‘Literature' in English Teaching Professional, October, Issue 29, Modern English Publishing |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 6 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Proje | 2 | 25 | 50 |
Ödevler | 6 | 12 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |