PAZARLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5195 Girişimcilik İlkeleri Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Girişimcilik İlkeleri Dersinin 4 Temel Amacı Vardır:
1) Ekip çalışmasıyla bir iş fırsatını tanımlamak ve süreci yaşamak,
2) Yeni iş kurarken riskleri, zorlukları ve ödülleri değerlendirmeyi öğrenmek,
3) Fikirleri uygulamaya geçirerek girişimlerin teoriden pratiğe dönüşme evresini anlamak ve bu süreci kolaylaştıracak çözümler araştırmak,
4) Bir iş fırsatını değerlendirmek için iş planı oluşturabilmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda;

- Profesyonel bir iş planı hazırlamayı,
- Girişimcilik sürecinin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirmeyi,
- Teorik bilginin ve planlamanın, pratik olarak hayata nasıl geçirilebileceğini öğrencilere aktarmış olacağız.

Dersin İçeriği

Ders boyunca, yeni bir işletme kurmanın nasıl olduğunun ve işletme bir kere kurulduktan sonra verilecek kritik kararların ve yönetimsel gereklerin kavratılması hedeflenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Girişimciliğin Temelleri
2) Girişimcinin Aklından Geçenler: Düşünceden Gerçeğe
3) Stratejik Yönetim ve Girişimci
4) Farklı İşletme Çeşitleri ve Acentelik
5) Varolan bir İşletmeyi Satın Almak
6) E-Ticaret ve Girişimcilik
7) Ara Sınav
8) Küresel Bakış Açısı ile Girişimcilik
9) Nakit Akışını Yönetmek
10) Başarılı bir Finansal Plan Hazırlamak
11) Kazanan bir İş Planı Oluşturmak
12) Borç ve Öz Sermaye Kaynakları
13) Doğru Yeri ve Planlamayı Seçme
14) Büyümekte olan Şirketi Yönetmek ve Planlamak
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Girişimcinin Silahı: İş Planı, Paul Barrow
Diğer Kaynaklar: Journal of Organizational Behavior, Academy of Management Journal, Academy of Management Review

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.