STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5195 | Girişimcilik İlkeleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Girişimcilik İlkeleri Dersinin 4 Temel Amacı Vardır: 1) Ekip çalışmasıyla bir iş fırsatını tanımlamak ve süreci yaşamak, 2) Yeni iş kurarken riskleri, zorlukları ve ödülleri değerlendirmeyi öğrenmek, 3) Fikirleri uygulamaya geçirerek girişimlerin teoriden pratiğe dönüşme evresini anlamak ve bu süreci kolaylaştıracak çözümler araştırmak, 4) Bir iş fırsatını değerlendirmek için iş planı oluşturabilmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda; - Profesyonel bir iş planı hazırlamayı, - Girişimcilik sürecinin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirmeyi, - Teorik bilginin ve planlamanın, pratik olarak hayata nasıl geçirilebileceğini öğrencilere aktarmış olacağız. |
Ders boyunca, yeni bir işletme kurmanın nasıl olduğunun ve işletme bir kere kurulduktan sonra verilecek kritik kararların ve yönetimsel gereklerin kavratılması hedeflenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimciliğin Temelleri | |
2) | Girişimcinin Aklından Geçenler: Düşünceden Gerçeğe | |
3) | Stratejik Yönetim ve Girişimci | |
4) | Farklı İşletme Çeşitleri ve Acentelik | |
5) | Varolan bir İşletmeyi Satın Almak | |
6) | E-Ticaret ve Girişimcilik | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Küresel Bakış Açısı ile Girişimcilik | |
9) | Nakit Akışını Yönetmek | |
10) | Başarılı bir Finansal Plan Hazırlamak | |
11) | Kazanan bir İş Planı Oluşturmak | |
12) | Borç ve Öz Sermaye Kaynakları | |
13) | Doğru Yeri ve Planlamayı Seçme | |
14) | Büyümekte olan Şirketi Yönetmek ve Planlamak | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Girişimcinin Silahı: İş Planı, Paul Barrow |
Diğer Kaynaklar: | Journal of Organizational Behavior, Academy of Management Journal, Academy of Management Review |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
0) | 2-Bir marka olma kararını vermiş işletmelere markalaşma çalışmalarında stratejik davranarak verimli olabilmeleri için yol göstermektir. | 4 |
0) | 1- Kurumlarını müşteri odaklı yaklaşımla, çağın gerekleri çerçevesinde ileriye götürecek, vizyon sahibi pazarlama yöneticileri yetiştirir. | 5 |
1) | Bilgiye dayalı pazarlama kararları için gerekli olan müşteri verilerini toplama, işleme ve analiz etme becerisi kazandırır. | |
2) | Pazarlamanın iş dünyasındaki rolünü ve temel konseptlerini tanımlar. | |
3) | Pazarlama alanında karar vermede sosyal, yasal, etik ve teknolojik güçlerin etkisini inceler. | |
4) | Spesifik bir ürün sunmak için benzersiz bir pazarlama karması ve satış sunumu oluşturulması yetkinliğini kazandırır. | |
5) | Yazılı satış planları ve profesyonel interaktif satış sunumu oluşturulması becerisini kazandırır. | |
6) | Tüketici davranışlarına etki eden psikolojik ve sosyolojik faktörlerin dahil olduğu pazarlama stratejilerini formüle etme kabiliyeti kazandırır. | |
7) | Öğrencilere reklam ve marka iletişimi konularında detaylı bir kuramsal temel sağlamak | |
8) | Reklam ve marka iletişimiyle ilgili teori,kavram ve kuramları tartışabilmek ve yorumlayabilmek |