PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4003 | Endüstriyel ve Örgütsel Psikoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. SİBEL ÇALIŞKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. SİBEL ÇALIŞKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Endüstriyel/Örgütsel Psikoloji'yi (E/O) tanımaktır.E/O Psikolojisi tanımlarının çoğu psikolojinin bu alt alanının uygulamalı bir alan olduğunu belirtir.Uygulamalı bilim, temel araştırmalarla tanımlanan insan davranışının ilkelerini kullanarak bunları gerçek durumlara uygular. E/O Psikolojisinin gerçek hayat durumu iş yeridir. 1. Temel teorileri ve E/O Psikolojisini tanımlamaya hizmet eden araştırma bulgularını içeren temel konuları ve yandalları tanıtmak 2.Çalışma dünyasında bireyin ve grubun psikolojik süreçlerine ilişkin anlayışını arttırmak 3. Bireysel kariyer seçimleri ve iş-hayat başarısının E/O psikolojisi kullanılarak ne kadar geliştirilebileceğini göstermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Örgütsel ve Endüstriyel Psikolojiyi öğrenmek ve Psikolojinin 2 alanının arasındaki farkları ayırdetmek. 2.Eleman seçiminde kullanılan temel teknikleri öğrenmek ve onların olumlu ve olumsuz yönlerini karşılaştırmak. 3.Örgütlerde kullanılan farklı psikolojik test sistemlerini bilmek ve onları karşılaştırmak. 4.Örgütlerde kullanılan performans değerlendirme sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak. 5.İş memnuniyeti, işe katılım ve işe bağlılık gibi konuları araştırmak. 6.İşyerinde stresin önemi ve eleman sonuçları ile ilgili diğer önemli koşullar hakkında bilgi edinmek |
Bu derste ele alınacak temel konular ilkeler, uygulamalar ve problemler,eleman seçim ilkeleri ve teknikleri,psikolojik test uygulama,performans değerlendirme,iş analizi,çalışan motivasyonu kuramları,iş doyumu, işe bağlılık,olumlu ve olumsuz iş yeri davranışları,örgütün organizasyonu ve örgütsel sağlık psikolojisi şeklinde olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müfredata Genel Bakış & Giriş | |
2) | Endüstriyel/Örgüt Psikolojisi Nedir? | |
3) | İş analizi | |
4) | İş değerlendirmesi | |
5) | Değerlendirme ve Seçim | |
6) | Değerlendirme ve Seçim | |
7) | Eğitim ve Geliştirme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Çalışan Motivasyonu Teorileri | |
10) | İş Tutumları ve Duygu | |
11) | İş Tutumları ve Duygu | |
12) | Konu Tekrarı | |
13) | Üretken ve Üretkenlik Karşıtı Çalışan Davranışı | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Spector, P.E. (2011). Industrial and organizational psychology:Research and practice. (6th Ed. International Student Version). Hoboken,NJ:Wiley. Woods, S. A., & West, M. A. (2010). The psychology of work and organizations: Cengage Learning EMEA. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 52 |
Ödevler | 1 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 4 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 2 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 2 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 2 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 2 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |