PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4001 | Psikopatoloji I | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere; anormal davranış örüntülerinin, varolan ruhsal bozukluk kategorilerinin, bu bozuklukların nedenlerinin, belirtilerinin, tanı kriterlerinin ve tedavilerinin tanıtılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Normal ve anormal davranış arasındaki farkı tanımlar. 2. Psikolojik bozuklukların farklı türlerini değerlendirebilir. 3. DSM-IV-TR tanı kriterlerini uygular. 4. Anormal davranış kriterlerini, vaka örneklerine uyarlayabilir. |
Bu derste, Psikopatolojinin tarihçesi ve ruhsal hastalıklar, anormal davranış tanımları ve tedavi, psikolojik değerlendirme, tanı ve temel tanı sistemleri, kaygı bozuklukları, dissosiyatif bozukluklar, somatoform bozukluklar ve duygudurum bozuklukları konuları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Anormal nedir? | |
3) | Tarihsel Perspektifler | |
4) | Anormallik Modelleri | |
5) | Değerlendirme ve Sınıflandırma & Gözden Geçirme | |
6) | Anksiyete Bozuklukları I | |
7) | Anksiyete Bozuklukları II | |
8) | Anksiyete Bozuklukları III | |
9) | Gözden Geçirme | |
10) | Sınıf Alıştırmaları: Vaka Örnekleri | |
11) | Çevrimiçi Ödev | |
12) | Somatoform Bozukluklar | |
13) | Disosiyatif bozukluklar | |
14) | Sınıf Alıştırmaları: Vaka Örnekleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (2019). Abnormal psychology: The science and treatment of psychological disorders. (14th Ed.) John Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar: | American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 98 |
Ödevler | 2 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 9 |
Final | 3 | 14 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 5 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 5 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |