İLETİŞİM TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3554 Halkla İlişkilerde Örnek Olaylar Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler halkla ilişkilerde kampanya sürecininin nasıl işlediğine dair bilgi sahibi olacaklardır. Bu dersin temel amacı, öğrencilerin farklı konulardaki vakaları bir halkla ilişkiler uzmanının bakış açısıyla analiz etmeyi öğrenmeleridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derse katılanlar;
1) Halkla ilişkilerde kampanya sürecine dair bilgi sahibi olabilir
2) Farklı hedef kitlelere yöneltilen iletişim çalışmalarını eleştirel olarak değerlendirebilir
3) Bir kurumun iletişim çalışmasını oluştururken göz önünde bulundurması gereken farklı hedef kitleleri tanıyabilir
4) Kurumsal itibarın, imajın ve kimliğin temel kavramlarını tanımlayabilir
5) Kurumların farklı tüketici ilişkilerini açıklayabilir
6) Modern kurumlar için sürdürülebilirlik iletişimini açıklayabilir
7) Konu ve risk yönetimine dair bilgi ve beceri sahibi olabilir
8) Siyasal iletişimi tanımlayabilir ve tartışabilir
9) Bir kurumun yaşayabileceği finansal sorunların ve konuların karakteristik özelliklerini tanımlayabilir
10) Etkili çalışan iletişimininin ilkelerini anlayabilir
11) Hükümetle ilişkiler konularını açıklayabilir
12) Halkla ilişkiler kampanyalarında etkililik ve verimlilik konularını tartışabilir

Dersin İçeriği

Bu derste, kurumsal imaj, kimlik ve itibar, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, konu ve risk yönetimi, sağlık iletişimi, sürdürülebilirlik iletişimi, siyasal iletişim, yatırımcı ilişkileri, çalışan iletişimi, hükümetle ilişkiler kampanyaları incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, dersin amaç ve içeriklerinin açıklanması
2) Halkla ilişkilerde kampanya süreci
3) Kurumsal imaj, kimlik ve itibar
4) Uluslararası müşteri ilişkileri
5) Sürdürülebilirlik iletişimi
6) Sağlık iletişimi
7) Konu ve risk yönetimi
8) Şehir markalama ve iletişimi
9) İç iletişim ve çalışanlarla ilişkiler
10) Yatırımcı ilişkileri ve örnek vaka analizi
11) Siyasal iletişim ve örnek vaka analizi
12) Hükümetle ilişkiler
13) Kamu ilişkileri ve örnek vaka analizi
14) Örnek vaka değerlendirmeleri ve final sınavı için tekrarlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hendrix, J. A., Hayes, D. C., & Kumar, P. D. (2012). Public relations cases. Cengage Learning.
Diğer Kaynaklar: 1) Swann, P. (2014). Cases in public relations management: The rise of social media and activism. Routledge. 2) McKee, K. B., Richardson, K., Hinton, M., & Lamb, L. F. (2010). Applied public relations: Cases in stakeholder management. Routledge

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ödevler 1 3
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek.