GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3554 | Halkla İlişkilerde Örnek Olaylar | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler halkla ilişkilerde kampanya sürecininin nasıl işlediğine dair bilgi sahibi olacaklardır. Bu dersin temel amacı, öğrencilerin farklı konulardaki vakaları bir halkla ilişkiler uzmanının bakış açısıyla analiz etmeyi öğrenmeleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derse katılanlar; 1) Halkla ilişkilerde kampanya sürecine dair bilgi sahibi olabilir 2) Farklı hedef kitlelere yöneltilen iletişim çalışmalarını eleştirel olarak değerlendirebilir 3) Bir kurumun iletişim çalışmasını oluştururken göz önünde bulundurması gereken farklı hedef kitleleri tanıyabilir 4) Kurumsal itibarın, imajın ve kimliğin temel kavramlarını tanımlayabilir 5) Kurumların farklı tüketici ilişkilerini açıklayabilir 6) Modern kurumlar için sürdürülebilirlik iletişimini açıklayabilir 7) Konu ve risk yönetimine dair bilgi ve beceri sahibi olabilir 8) Siyasal iletişimi tanımlayabilir ve tartışabilir 9) Bir kurumun yaşayabileceği finansal sorunların ve konuların karakteristik özelliklerini tanımlayabilir 10) Etkili çalışan iletişimininin ilkelerini anlayabilir 11) Hükümetle ilişkiler konularını açıklayabilir 12) Halkla ilişkiler kampanyalarında etkililik ve verimlilik konularını tartışabilir |
Bu derste, kurumsal imaj, kimlik ve itibar, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, konu ve risk yönetimi, sağlık iletişimi, sürdürülebilirlik iletişimi, siyasal iletişim, yatırımcı ilişkileri, çalışan iletişimi, hükümetle ilişkiler kampanyaları incelenecektir. Ders Anlatımı: Ders izlencesinde belirtilen konular her hafta örneklerle öğrencilere anlatılacaktır. Bu anlatımlar güncel örnekler temelli olacaktır. Vaka Analizi: Kamu ilişkileri, iç iletişim, sürdürülebilirlik iletişimi, siyasal iletişim, yatırımcı ilişkileri gibi konularla ilgili güncel vakalar öğrencilerle paylaşılacak ve analiz edilecektir. Tartışmalar: İlgili konuları kavramaya anlamaya dair interaktif tartışmalar yapılacaktır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, dersin amaç ve içeriklerinin açıklanması | |
2) | Halkla ilişkilerde stratejik planlama süreci | |
3) | Kurumsal imaj, kimlik ve itibar | |
4) | Paydaş ilişkileri ve CPR (Kurumsal Halkla İlişkiler) | |
5) | Müşteri ilişkileri ve MPR (Pazarlama Halkla İlişkileri) | |
6) | Sürdürülebilirlik İletişimi | |
7) | Sağlık iletişimi | |
8) | Ara sınav haftası | |
9) | Sorun ve risk iletişimi | |
10) | İç İletişim ve Çalışan İlişkileri | |
11) | Ülke/Şehir markalaması | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Hendrix, J. A., Hayes, D. C., & Kumar, P. D. (2012). Public relations cases. Cengage Learning. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Swann, P. (2014). Cases in public relations management: The rise of social media and activism. Routledge. 2) McKee, K. B., Richardson, K., Hinton, M., & Lamb, L. F. (2010). Applied public relations: Cases in stakeholder management. Routledge |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 3 | 5 | 15 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşım, yaratıcı düşünme ve üretim süreçlerini yürütebilme yetkinliklerini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |