STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PAZ5702 Güçlü Markalar Yaratma Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ
Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ BOZKURT
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi SERHAT DAĞLI
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Katılımcılar, bir markayı tek başına ve bir portföy içinde daha güçlü ve değerli hale getirecek stratejileri ve taktikleri kullanabilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Marka tanımı ve kavramlarını hatırlayabilecek.
ÖÇ-2. Stratejik tutarlılığın markaların ömrü ve başarısı için temel unsur olduğunun bağlantısını kurabilecek.
3. Markaların bir marka sistemi içinde birbirleriyle sinerji yaratacak biçimde yönetilmeleri gerektiğini dikkate alabilecek.
4. Farkla marka ve alt marka rollerinin markaların stratejik yönetimindeki anlamını ifade edebilecek.
5. Kaldıraçlama yöntemlerini kullanarak markaları geliştirmeyi örneklerle pratik edebilecek.
6. Marka mimarisini gözden geçirmek ve markaları mimariye göre sınıflandırabilecek.

Dersin İçeriği

Öğretim yaklaşımı anlatılan marka yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Markanın tanımı ve kavramlarına genel bakış.
2) Strateji ve stratejik yönetim.
3) Markaları zayıflatan stratejik hatalar ve nedenleri.
4) Marka stratejisinde tutarlılık ve önemi.
5) Bir sistem / portföy içinde markalar.
6) Marka hiyerarşisi.
7) Ara Sınav
8) Marka rolleri.
9) Alt markalar ve rolleri.
10) Marka kaldıracı: Genişletmeler.
11) Marka kaldıracı: Dikey esnetmeler ve ortak markalama
12) Marka mimarisi: Ürün markası, şemsiye marka stratejisi.
13) Marka mimarisi: Hat markası, grup markası stratejisi.
14) Marka mimarisi: Kaynak marka, destekleyici marka stratejisi ve uygulamaları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: –Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009.

– Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat,
– Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005
Diğer Kaynaklar: –Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009.

– Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat,
– Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 96
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 54
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.