KÜRESEL SİYASET VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PAZ5201 | Kriz İletişimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kişi, Marka, Kuruma ya da paydaşlarına zarar verme olasılığı olan, beklenmedik ve hızlı karar almayı gerektiren gelişmelere ‘kriz’ deniyor. Krizin iyi yönetilmemesi nedeniyle güven, itibar kaybı ve tabii para kaybı yaşanıyor. “Kriz yönetimine yönelik uygulanacak stratejinin temel bakış açısı, güven kurmak veya güven kazanmak olmalıdır” bu çerçevede etik ve açık bir tavır takınılması, net, anlaşılır ve yalın bir üslup ile iletişim kurulması önemlidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kriz iletişiminde temel şartları tanımlayabilmek Kriz iletişiminin boyutlarını kavrayabilmek Kriz koşullarını açıklayabilmek Kriz tiplerini tanımlayabilmek Organizasyonel değişimi, kalite yönetimini, stratejik planlama ve yönetimi anlayabilmek Kriz iletişimindeki gelişimi analiz edebilmek Kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilmek Kriz anı ve sonrası için strateji ve taktikler geliştirebilmek |
Bu derste, kriz vakaları, kriz yönetimi ve kriz iletişimi alanında örnekler üzerinden gidilerek kavramlar, stratejiler, yapılandırma süreçleri için yaratıcı stratejilerin nasıl ortaya çıkarıldığı ve bu süreçteki yaratıcılığın stratejilere nasıl dönüştürüleceği irdelenecektir. Başarılı ve başarısız örnekler değerlendirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kriz nedir? | Okuma |
2) | Krizin kavramsal boyutları | Okuma |
3) | Kriz terimleri | Okuma |
4) | Kriz türleri | Okuma |
5) | Kriz yönetimi ile ilgili alanlar | Okuma |
6) | Kriz yönetimi stratejileri ve modeller | Okuma |
7) | Kriz öncesi yönetim | Okuma |
8) | Kriz sırası ve Kriz sonrası | Okuma |
9) | Kriz ve medya | Okuma |
10) | Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler | Okuma |
11) | Digital krizler | Okuma |
12) | Örnek olaylar | |
13) | Örnek olaylar | |
14) | Tekrar ve tartışmalar | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness |
Diğer Kaynaklar: | Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 1 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 |
3) | Devletin siyasi, ekonomik ve hukuki temelleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 1 |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Programında yeterliliklere dayalı yüksek lisans derecesinin uzmanlık bilgi düzeyini geliştirmek ve derinleştirmek. | 1 |
5) | Uluslararası İlişkiler ve Siyaset alanıyla ilgili veri toplama, yorumlama ve yayma aşamalarında her koşulda toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | 2 |
6) | Sosyal bilimlerde iyi bir formasyona sahip olabilmek. | 2 |
7) | Pratik ve teorik bilgilerin yer aldığı ülke ve bölgeleri uluslararası düzeyde incelemek ve değerlendirmek. | 1 |
8) | Dış politika oluşumu ve karar alma süreci bilgisine sahip olmak. | 1 |
10) | Uluslararası alanda çeşitli güvenlik sorunları, stratejileri ve pratik sonuçları açısından eleştirel olarak değerlendirmek. | 2 |
11) | Kavramlara, tartışmalara ve güncel konulara eleştirel bir bakış açısına sahip olmak. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
13) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 3 |