PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PAZ5111 Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ÖZLEN ONURLU
Prof. Dr. AHU ERGEN
Prof. Dr. ERDOĞAN KOÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların öğrencilere anlatılmasıdır. Hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerinde genişletilmiş pazarlama karmasını analiz eder.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklar
2) Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder ve oluşturur
3) Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik önerilerde sunar
4) Hizmet sektöründe ürün tasarımı kavramını anlar, belirli sektörler için hizmet tasarımı formüle eder

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlama karmasının anlatılması ve hizmet işletmelerinde yenı urun tasarımını (blue prınt)ve her hızmet sektorü için serviscape konusunda neler yapılması gerektıgının ortaya konmasıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hizmet pazarlamasına giriş
2) Müşteri tatmini ve hizmet kalitesi
3) Müşteri beklentileri ve yönetimi
4) Tüketici davranışları ve hizmet kalitesinin algılanması
5) Hizmet sunumunda fiziksel öğeler (serviscape)
6) Hizmet pazarlamasında ürün kavramı
7) Ara Sınav
8) Yeni hizmet tasarımı (Blue Print)
9) Hizmetlerin fiyatlandırılması
10) Gelir Yönetimi (Yield management)
11) Hizmet sektöründe arz yönetimi
12) Hizmet sektorunde talep yönetimı
13) Müşteri tutma yolları
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması,, Ekin Kitabevi, 2006.
Karahan Kasım. , Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000.
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset, 1999
Roetzer., Paul.The marketing agency blueprint
Diğer Kaynaklar: Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması,, Ekin Kitabevi, 2006.
Karahan Kasım. , Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000.
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset, 1999
Roetzer., Paul.The marketing agency blueprint

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. 2
2) Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. 4
3) İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. 3
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. 1
5) Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. 1
6) Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. 3
7) İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. 2
8) Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. 3
9) Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. 4
10) Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. 3