STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5100 Çağdaş Yönetim Teknikleri Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. CANAN ÇETİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, katılımcıların yönetim sürecinin temellerini kavramalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yönetimin doğasını kavrar;
2. Farklı çalışma gruplarının, kültürlerinin ve çevrelerin örgütün yapısı üzerindeki etkilerini gözlemler;
3. Strateji uygulama süreçleri ile ilgili deneyim sahibi olur.

Dersin İçeriği

Bu derste, yönetimin dört fonksiyonu olan planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol detaylarıyla anlatılacaktır. Bu fonksiyonlara ilave olarak, uluslararası yönetim ve küreselleşme çalışmalarına da yer verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetim Felsefesi
2) Sosyal Sorumluluk ve etik
3) Uluslararası Yönetim ve Küreselleşme
4) Bireysel ve Grup Halinde Karar Alma
5) Stratejik Yönetim
6) Planlama
7) Ara Sınav
8) Örgütsel Yapı ve Tasarımı
9) Farklı İnsan Kaynaklarının Yönetimi
10) Liderlik
11) Motivasyon
12) Gruplar ve Takımlar
13) İletişim ve Müzakere
14) Bireysel ve Grup Halinde Karar Alma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Management (2012, 3rd. edition), by Hitt, M.A., Black, J.S. and Porter, L.W., Prentice Hall. Management (2012, 11th edition), by Robbins,S.P. and Coulter, M., Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: Koçel, T. (2007). İşletme yöneticiliği: yönetici ve organizasyon, organizasyonlarda davranış, klasik-modern-çağdaş ve güncel yaklaşımlar. 11. Bası, Arıkan Yayınları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
0) 2-Bir marka olma kararını vermiş işletmelere markalaşma çalışmalarında stratejik davranarak verimli olabilmeleri için yol göstermektir.
0) 1- Kurumlarını müşteri odaklı yaklaşımla, çağın gerekleri çerçevesinde ileriye götürecek, vizyon sahibi pazarlama yöneticileri yetiştirir.
1) Bilgiye dayalı pazarlama kararları için gerekli olan müşteri verilerini toplama, işleme ve analiz etme becerisi kazandırır.
2) Pazarlamanın iş dünyasındaki rolünü ve temel konseptlerini tanımlar.
3) Pazarlama alanında karar vermede sosyal, yasal, etik ve teknolojik güçlerin etkisini inceler.
4) Spesifik bir ürün sunmak için benzersiz bir pazarlama karması ve satış sunumu oluşturulması yetkinliğini kazandırır.
5) Yazılı satış planları ve profesyonel interaktif satış sunumu oluşturulması becerisini kazandırır.
6) Tüketici davranışlarına etki eden psikolojik ve sosyolojik faktörlerin dahil olduğu pazarlama stratejilerini formüle etme kabiliyeti kazandırır.
7) Öğrencilere reklam ve marka iletişimi konularında detaylı bir kuramsal temel sağlamak
8) Reklam ve marka iletişimiyle ilgili teori,kavram ve kuramları tartışabilmek ve yorumlayabilmek