OYUN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 10 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
ISL5886-1 - Tez |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Lisansüstü Seminer dersi öğrencilere danışmanları ile birlikte üst düzey bir literatürde, Tez sürecine yardımcı olacak şekilde akademik araştırma yapma yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, Tez önerisi yazmak, İlgi duyulan temel alanla ilgili teorilerdeki boşlukları tanımlayabilmek. gibi becerileri kazanacaktır. |
Dersin içeriği araştırma yapmak ve bir tez önerisi yazmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgilendirme | |
2) | Seminer Çalışması | |
3) | Seminer Çalışması | |
4) | Seminer Çalışması | |
5) | Seminer Çalışması | |
6) | Seminer Çalışması | |
7) | Seminer Çalışması | |
8) | Seminer Çalışması | |
9) | Seminer Çalışması | |
10) | Seminer Çalışması | |
11) | Seminer Çalışması | |
12) | Seminer Çalışması | |
13) | Seminer Çalışması | |
14) | Seminer Çalışması | |
15) | Final Sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Lectuer's Slides |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 19 | 247 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 249 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İyi bir tasarım üretim süreci hakimiyetine sahip olmak | 2 |
2) | Oyunların kültürel etkileri ve sosyal yansımaları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
3) | Sektör ile akademinin bir arada kavranabilmesinin sağlanması | 4 |
4) | Küresel ölçekte oyun mecrasının, pazarlama amacıyla nasıl kullanıldığının anlaşılması (gelir modelleri) | 3 |
5) | Oyun tasarımı üretim süreçlerinde problem çözme ve çözüm yolları geliştirilmesi | 5 |
6) | Eleştirel bakış açısı kazanarak, oyunların değerlendirilmesi ve analizinin yapılması | 3 |
7) | Uygulamalı olarak proje ve ekip yönetiminin kavranması | 3 |
8) | Oyun tasarımının akademik anlamda incelenmesi ve genel anlamda oyun kültürünün sosyo-kültürel anlamda araştırılması | 3 |
9) | Oyun içerikli deneyim tasarımı, gündelik hayatta oyun kavramı ve oyunlaştırma alanlarına yönelik yeterlilik kazanımı | 5 |
10) | Disiplinlerarası yaklaşımla oyun tasarımının farklı kollarının ve üretim aşamalarının sorgulanması | 4 |