REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5951 Eğitim ve Geliştirme Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Prof. Dr. CANAN ÇETİN
Dr. Öğr. Üyesi UMUT EROĞLU
Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ
Öğ.Gör. MUHAMMED VEFA ARIKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere, örgütlerdeki eğitim ve geliştirme fonksiyonu ile ilgili bilgi sağlamaktır.
Bu fonksiyon; eğitim ve geliştirme ihtiyacının belirlenmesinden, ilgili aktivitelerin kontrolüne kadar, kendisi ile ilgili eylemlerden oluşacak tüm döngüyü kapsayacak şekilde, günümüzün küresel pazarında yer alan işletmeleri temel alan bir sistem yaklaşımı çerçevesinde incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersi alan öğrenciler öncelikle
örgütlerdeki eğitim ve geliştime fonksiyonlarını yakından tanıyacaklardır.
II. Bu dersi alan öğrenciler, dönem sonunda;
çalışan eğitim ve geliştirme ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu ihtiyaçlara uygun eğitim ve geliştirme programlarının tasarımı, eğitim ve geliştirme ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümleri, eğitim ve geliştirme faaliyetlerine yapılan yatırımların ve uygulama sonucunda elde edilen maliyet kazanımlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi konularına hakim olacak ve böylece etkin bir eğitim ve geliştirme planı hazırlayacak yetkinliğe ulaşacaklardır.

Dersin İçeriği

İnsan kaynaklari yönetimine giriş
Eğitim ve geliştirme konusuna giriş
Stratejik eğitim ve geliştirme
İhtiyaç belirleme
Öğrenme – eğitim ve geliştirme programi tasarlama
Eğitimin transferi
Eğitim ve geliştirme planinin değerlendirilmesi
Çalişan geliştirme
Geleneksel eğitim ve geliştirme yöntemleri
Eğitim ve geliştirme yöntemlerinde yeni teknolojilerin kullanilmasi
Eğitim ve geliştirme fonksiyonun geleceği
Proje sunumları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje sunumları project presentations
1) İnsan kaynaklari yönetimine giriş kitap
2) Eğitim ve geliştirme konusuna giriş kitap
3) Stratejik eğitim ve geliştirme kitap
4) İhtiyaç belirleme kitap
5) Öğrenme – eğitim ve geliştirme programi tasarlama kitap
6) Eğitimin transferi kitap
7) ara Sınavı .
8) Eğitim ve geliştirme planinin değerlendirilmesi kitap
9) Çalişan geliştirme kitap
10) Geleneksel eğitim ve geliştirme yöntemleri kitap
11) Eğitim ve geliştirme yöntemlerinde yeni teknolojilerin kullanilmasi kitap
12) Eğitim ve geliştirme fonksiyonun geleceği kitap
13) Proje sunumları project presentations
14) Proje sunumları project presentations
15) Final Sınavı .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:  Raymond A. NOE, İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, 1.Bası, (Çev. Canan ÇETİN), İstanbul: Beta Yayınları, 2007.
 Raymond A. NOE, Employee Training & Development, New York: Irwin/McGraw-Hill, 1999.
Diğer Kaynaklar: Training in Organizations, Needs Assesment, Development, and Evaluation Irwin L. Goldstein, Brooks & Cole pub. Monterey, California, 2001

Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri, Doç. Dr. Pınar Tınaz, MESS Yayın No: 334, 2000.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 96
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 54
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2