ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE4614 | Kablosuz İletişim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ALKAN SOYSAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencinin kablosuz ortamlarda haberleşmenin nasıl yapılabildiğini anlamasıdır. Kablosuz ortamların fiziksel özelliklerinden başlayarak bu özelliklere göre ne gibi önlemler alınabilir, bu özellikler nasıl değerlendirilebilir konuları incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders sonunda öğrenci I. Kablosuz haberleşme sistemlerini anlar ve tanımlar. II. Kablosuz ortamda dalga yayılımı, sönümlenme, hücresel mimari ve trafik modelleme öğrenir. III. 3. Nesil ve 4. Nesil teknolojileri ayırt eder. |
Bu ders öğrencilere kablosuz haberleşmenin temellerini sunar. Ders, kablosuz haberleşme ortamının fiziksel özellikleriyle başlar. Daha sonra hücresel haberleşme yapısını anlatır. Ders dahilinde, çeşitlilik, ileri modülasyon teknikleri, 3G/4G/5G mobil şebekeler gibi modern teknolojilerden de bahsedilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Mobil Haberleşme | |
3) | Yol Kaybı | |
4) | Yol Kaybı ve Sönümlenme | |
5) | Çok Yollu Yayılım | |
6) | Trafik Analizi | |
7) | Hücre Planlaması | |
8) | Problem saati ve Ara Sınav | |
9) | Çoklu Erişim | |
10) | Modülasyon | |
11) | Çeşitlilik | |
12) | 3G Teknolojileri | |
13) | 4G Teknolojileri | |
14) | Ad Hoc Haberleşme |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to Wireless and Mobile Systems / Edition 3 Dharma P. Agrawal and Qing-An Zeng |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 |
Proje | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 7 | 27 |
Final | 8 | 47 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini belirlemek, ifade etmek ve çözmek için matematik, fen ve mühendislik konuları hakkında yeterli altyapıya ve bildiklerini uygulama yeteneğine sahip olmak. | |
2) | Tasarım, uygulama ve etkin iletişim için elektrik ve elektronik mühendisliği çizimleri ve teknik sembolleri kullanmaya ek olarak uygun analiz ve modelleme teknikleri şeçip uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlamak, ifade etmek ve çözmek. | |
3) | Gerçekçi kısıtlar (tasarımın doğasına özgü olarak ekonomik, çevresel, sosyal, politik, sağlık ve emniyet, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi konular olabilir) altında tanımlanmış ihtiyaçları karşılayacak bir sistem, bileşen ya da süreçin var olan tasarımını gerçekleştirmek ya da baştan tasarlamak için gerekli yetiye sahip olmak. | |
4) | Elektrik ve elektronik mühendisliği yapabilmek ve yeni uygulamalara uyum gösterebilmek için gerekli yenilikçi ve güncel teknikler, beceriler, bilgi teknolojileri ve modern mühendislik araçlarını geliştirmek, seçmek, uyarlamak ve kullanmak. | |
5) | Deney tasarlamak ve yapmanın yanı sıra gerekli veriyi toplamak, analiz etmek ve yorumlamak, ve bu bilgiyi tasarımı geliştirmek için kullanmak. | |
6) | Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek. | |
7) | Hem İngilizce hem de Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek. | |
8) | Yaşam boyu ögrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek. | |
9) | Profesyonel ve etik sorumlulukların farkında olmaya ek olarak işçilerin sağlığının, çevre ve iş emniyetinin bilincinde olmak. | |
10) | Proje, risk, idare gibi iş hayatı uygulamalarının yanı sıra girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir gelişim hakkında bilgi sahibi olmak. | |
11) | Elektrik ve Elektronik mühendisliği çözümlerinin global, ekonomik, çevresel, yasal ve toplumsal içerikteki etkilerini anlamak için gerekli bilgiye sahip olmak. |