ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3081 | Kadın Hakları | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kadının haklarına ilişkin bilinç uyandırmak, uluslararası sözleşmelere dair bilgi vermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına ilişkin temel bilgileri tanımlar. II. Türk Hukuku’nda Cedaw’ın etkisini tespit eder. III. Cedaw sonrasındaki çalışmalarda alınan kararları tespit eder. IV. Pekin konferansı ve Avrupa Birliği Yönergelerini tanımlar. V. Kadın hakları konusunda dünyadaki gelişmeleri tespit eder. |
1.Hafta : Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler 2.Hafta : Cedaw’ın tarihçesi ve Kadın haklarına genel bakış 3.Hafta : Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı 4.Hafta : Cedaw hükümleri I genel bilgiler 5.Hafta : Cedaw hükümleri II 6.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I 7. Hafta : Genel Tekrar 8. Hafta : Vize sınavı 9.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II 10.Hafta : Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar 11.Hafta : Pekin konferansı 12.Hafta : Avrupa birliği yönergeleri 13.Hafta : Türkiye’ye yansımalar 14.Hafta : Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti 15.Hafta :Size göre sorunun nedenleri, çözümleri 16. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler | |
2) | Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına genel bakış | |
3) | Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı | |
4) | Cedaw hükümleri I genel bilgiler | |
5) | Cedaw hükümleri II | |
6) | İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I | |
7) | Genel Tekrar | |
8) | Vize sınavı | |
9) | İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II | |
10) | Pekin konferansı | |
11) | Avrupa birliği yönergeleri | |
12) | Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar | |
13) | Türkiye’ye yansımalar | |
14) | Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti | |
15) | Size göre sorunun nedenleri, çözümleri | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok/None |
Diğer Kaynaklar: | Demet Özdamar, Cedaw Sözleşmesi, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ödevler | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |