REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3081 | Kadın Hakları | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kadının haklarına ilişkin bilinç uyandırmak, uluslararası sözleşmelere dair bilgi vermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına ilişkin temel bilgileri tanımlar. II. Türk Hukuku’nda Cedaw’ın etkisini tespit eder. III. Cedaw sonrasındaki çalışmalarda alınan kararları tespit eder. IV. Pekin konferansı ve Avrupa Birliği Yönergelerini tanımlar. V. Kadın hakları konusunda dünyadaki gelişmeleri tespit eder. |
1.Hafta : Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler 2.Hafta : Cedaw’ın tarihçesi ve Kadın haklarına genel bakış 3.Hafta : Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı 4.Hafta : Cedaw hükümleri I genel bilgiler 5.Hafta : Cedaw hükümleri II 6.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I 7. Hafta : Genel Tekrar 8. Hafta : Vize sınavı 9.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II 10.Hafta : Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar 11.Hafta : Pekin konferansı 12.Hafta : Avrupa birliği yönergeleri 13.Hafta : Türkiye’ye yansımalar 14.Hafta : Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti 15.Hafta :Size göre sorunun nedenleri, çözümleri 16. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler | |
2) | Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına genel bakış | |
3) | Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı | |
4) | Cedaw hükümleri I genel bilgiler | |
5) | Cedaw hükümleri II | |
6) | İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I | |
7) | Genel Tekrar | |
8) | Vize sınavı | |
9) | İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II | |
10) | Pekin konferansı | |
11) | Avrupa birliği yönergeleri | |
12) | Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar | |
13) | Türkiye’ye yansımalar | |
14) | Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti | |
15) | Size göre sorunun nedenleri, çözümleri | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok/None |
Diğer Kaynaklar: | Demet Özdamar, Cedaw Sözleşmesi, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ödevler | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |