SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3081 | Kadın Hakları | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kadının haklarına ilişkin bilinç uyandırmak, uluslararası sözleşmelere dair bilgi vermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına ilişkin temel bilgileri tanımlar. II. Türk Hukuku’nda Cedaw’ın etkisini tespit eder. III. Cedaw sonrasındaki çalışmalarda alınan kararları tespit eder. IV. Pekin konferansı ve Avrupa Birliği Yönergelerini tanımlar. V. Kadın hakları konusunda dünyadaki gelişmeleri tespit eder. |
1.Hafta : Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler 2.Hafta : Cedaw’ın tarihçesi ve Kadın haklarına genel bakış 3.Hafta : Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı 4.Hafta : Cedaw hükümleri I genel bilgiler 5.Hafta : Cedaw hükümleri II 6.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I 7. Hafta : Genel Tekrar 8. Hafta : Vize sınavı 9.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II 10.Hafta : Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar 11.Hafta : Pekin konferansı 12.Hafta : Avrupa birliği yönergeleri 13.Hafta : Türkiye’ye yansımalar 14.Hafta : Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti 15.Hafta :Size göre sorunun nedenleri, çözümleri 16. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler | |
2) | Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına genel bakış | |
3) | Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı | |
4) | Cedaw hükümleri I genel bilgiler | |
5) | Cedaw hükümleri II | |
6) | İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I | |
7) | Genel Tekrar | |
8) | Vize sınavı | |
9) | İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II | |
10) | Pekin konferansı | |
11) | Avrupa birliği yönergeleri | |
12) | Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar | |
13) | Türkiye’ye yansımalar | |
14) | Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti | |
15) | Size göre sorunun nedenleri, çözümleri | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok/None |
Diğer Kaynaklar: | Demet Özdamar, Cedaw Sözleşmesi, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ödevler | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |