LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3081 Kadın Hakları Bahar 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kadının haklarına ilişkin bilinç uyandırmak, uluslararası sözleşmelere dair bilgi vermek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına ilişkin temel bilgileri tanımlar.
II. Türk Hukuku’nda Cedaw’ın etkisini tespit eder.
III. Cedaw sonrasındaki çalışmalarda alınan kararları tespit eder.
IV. Pekin konferansı ve Avrupa Birliği Yönergelerini tanımlar.
V. Kadın hakları konusunda dünyadaki gelişmeleri tespit eder.

Dersin İçeriği

1.Hafta : Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler
2.Hafta : Cedaw’ın tarihçesi ve Kadın haklarına genel bakış
3.Hafta : Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı
4.Hafta : Cedaw hükümleri I genel bilgiler
5.Hafta : Cedaw hükümleri II
6.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I
7. Hafta : Genel Tekrar
8. Hafta : Vize sınavı
9.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II
10.Hafta : Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar
11.Hafta : Pekin konferansı
12.Hafta : Avrupa birliği yönergeleri
13.Hafta : Türkiye’ye yansımalar
14.Hafta : Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti
15.Hafta :Size göre sorunun nedenleri, çözümleri
16. Hafta: Final Sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler
2) Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına genel bakış
3) Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı
4) Cedaw hükümleri I genel bilgiler
5) Cedaw hükümleri II
6) İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I
7) Genel Tekrar
8) Vize sınavı
9) İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II
10) Pekin konferansı
11) Avrupa birliği yönergeleri
12) Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar
13) Türkiye’ye yansımalar
14) Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti
15) Size göre sorunun nedenleri, çözümleri
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: Demet Özdamar, Cedaw Sözleşmesi, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ödevler 4 8
Ara Sınavlar 2 20
Final 2 30
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak.
4) Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 2
5) Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek.
6) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
7) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
8) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
9) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
10) Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak
11) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
13) Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak
14) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak