LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3081 | Kadın Hakları | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. BERENICE KAFUI SCHRAMM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | This English-speaking course aims at providing the students with a critical understanding of the notions and legal instruments making up the set of norms labelled as “women’s rights”. While the latter’s existence, through conventional codification and jurisdictional recognition, is nowadays undeniable, their underpinning preconceptions and representations as well as the implementation challenges they create are an inexhaustible source for political, legal and socio-economical debates. The course will address some of these debates, drawing on the history of the emergence of the human rights of women before offering an overview of the institutional make-up established for their protection. For students to better grasp the top-down and bottom-up socio-legal dynamics underlying the actual women’s rights ‘regime’, the second half of the course will be devoted to 6 case studies related to some of the fundamental issues faced by women in the current globalized world. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kadın hakları, toplumsal cinsiyet ve uluslararası hukuk ile ilgili İngilizce kelime bilgisine hakim olmak; 2. Bir dizi bölgesel ve uluslararası yasal rejim kurumları ve bunların tarihi hakkında temel bir anlayışa sahip olmak; 3. Temel kadın haklarının korunması ve uluslararası hukuk alanındaki güncel konulara aşina olmak; 4. Türkiye de dahil olmak üzere bazı özel bağlamlarda kadın haklarının durumu hakkında bilgi edinin; 5. Akademik araştırma ve taslak hazırlama becerilerini geliştirmek. |
Ders her hafta, insan haklarına ilişkin genel uluslararası hukuki çerçevenin bir alanına (ortaya çıkış tarihi de dahil olmak üzere) veya Türkiye'deki belirli konulara odaklanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) | ||
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | United Nations (2014). Women’s Rights are Human Rights Reilly, Niamh (2019). International Human Rights of Women, Springer, Preface and Introduction |
Diğer Kaynaklar: | United Nations (2014). Women’s Rights are Human Rights Reilly, Niamh (2019). International Human Rights of Women, Springer, Preface and Introduction |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 40 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 2 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Ödevler | 7 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 62 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |