YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3065 İnsani Hukuk Güz 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL PAMUK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL PAMUK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin Uluslararası İnsancıl Hukuk’un (IHL) temel ilkeleri, karşılaştığı zorluklar ve silahlı çatışmalardaki uygulamalarına dair hukuki ve eleştirel bir anlayış geliştirmelerini amaçlamaktadır. Bosna, Hırvatistan ve Suriye gibi örnek olaylar üzerinden öğrenciler, IHL’nin gerçek dünyadaki etkisini değerlendirme konusunda analitik beceriler kazanacaktır. Ders, uluslararası mahkemelerin IHL’nin uygulanmasındaki rolüne odaklanacak ve ayrıca İsrail Yüksek Mahkemesi’nin işgal ile ilgili konulardaki kararlarını inceleyecektir. Öğrenciler, hukuki emsalleri ve pratik senaryoları analiz ederek IHL’nin nasıl uygulandığını daha derinlemesine kavrayacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu Dersin Sonunda Öğrenciler:
UİH’un Kaynaklarını Anlayacak
-Silahlı Çatışmaları Sınıflandıracak
-UİH Kapsamında Koruma Mekanizmalarını Değerlendirecek
-İşgalin Hukuki Çerçevesini İnceleyecek
-Savaş Yöntemleri ve Araçlarını Değerlendirecek
-UİH'un Uygulanması ve Yaptırım Mekanizmalarını Analiz Edecek
-UİH Kurallarının İhlali Sonucunda Uluslararası Hesap Verebilirliği Anlayacak
-BM ve İnsani Müdahalelerin Rolünü Keşfedecek
-UİH Kurallarını Günümüz Çatışmalarına Uygulayacak

Dersin İçeriği

-Uluslararası İnsancıl Hukuka Giriş
-Silahlı çatışma türleri ve hukuki yansımaları
-Savaş esirlerinin korunması
-Silahlı çatışmalarda sivillerin korunması
-İşgal rejimine ilişkin özel düzenlemeler
-Silahlı Çatışmalarda Araçlar, Yöntemler ve Temel İlkeler
-Askeri hedefler ve sivil objeler. Çatışan statüsü
-UİH kurallarının uygulanması ve yürütülmesi. UİH kurallarının ağır ihlali.
-Uluslararası Ceza Mahkemesi ve usulleri
-BM tarafından insancıl müdahale ve uluslararası barış operasyonları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve ders izlencesi üzerinde tartışma
2) Uluslararası İnsancıl Hukuka Giriş: -Uluslararası İnsancıl Hukukun Kaynakları -Jud ad Bellum ve Jus in Bello (UİH ve BM Andlaşması) -UİH'un uygulama alanı (kişi bakımından ve konu bakımından) -UİH kimleri korur? -UİH kuralları nerede uygulanır? --Kaynak Kitabın izlencede belirtilen ilgili sayfaları
3) Silahlı Çatışma Türleri ve Hukuki Yansımaları: -Uluslararası silahlı çatılmalar -Uluslararası olmayan silahlı çatışmalar -İç karışıklıklar, gerilimler vs. -Çatışmaların tarafları -Çatışmaların sona ermesi Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapları ilgili sayfaları
4) Savaş esirlerinin korunması Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları
5) Silahlı çatışmalarda sivillerin korunması Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları
6) İşgal rejimine ilişkin özel düzenlemeler Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları
7) Silahlı Çatışmalarda Araçlar, Yöntemler ve Temel İlkeler: Ayrım , Askerî Zorunluluk/Gereklilik, Gereksiz Acıya Neden Olmama, Orantılılık Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları
8) Ara sınav haftası (ders yapılmayacak)
9) Silahlı Çatışmalarda Araçlar, Yöntemler ve Temel İlkeler: Ayrım , Askerî Zorunluluk/Gereklilik, Gereksiz Acıya Neden Olmama, Orantılılık Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları
10) -Askeri hedefler ve sivil hedefler -Çatışan statüsü Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları
11) UİH'un uygulanması ve yürütülmesi UİH'un ağır ihlali (soykırım, insanlığa karşı suçlar ve savaş suçları) Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları
12) UİH'un uygulanması ve yürütülmesi UİH'un ağır ihlali (soykırım, insanlığa karşı suçlar ve savaş suçları) Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları
13) BM tarafından insancıl müdahale Uluslararası barış operasyonları Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları
14) Final sınavı için genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İ1. The Law of Armed Conflict, Gary D. Solis, Cambridge University Press, 2010 Barbaros Library catalogue number: KZ 6385.S65 2010

2. The Handbook of International Humanitarian Law, Edited Dieter Fleck. Third edition, Oxford University Press, 2013 (Available in Law Faculty Library). (Catalogue number is MB04919) The 4th Edition of the same book (e-book) is available for digital download from the Bahçeşehir University Library website. Log in to your library account using your user name and 2. password from the "out of campus access" option, then use the "BAU academic search page" and type in the name of the author or book.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.