REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3065 İnsani Hukuk Güz 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ABDÜLKADİR KAYA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere Uluslararası İnsancıl Hukuk’un esas içeriği ve sorunları hakkında hukuki ve kritik anlama becerisini kazandırmak ve tüm öğrencilere kendi analitik çalışma fırsatını geliştirmelerini sağlamaktır. Analitik çalışma kısmına gelince, öğrenciler detaylı olarak bazı insancıl krizleri tartışma imkanı bulacak ve örneğin, Bosna ve Hırvatistan’daki savaşları, Ruanda soykırımını, Afganistan’daki operasyonları, Irak ve terörizm ile ilgili savaşların sonuçlarını insancıl gündemde tartışma imkanları olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Uluslararası İnsancıl Hukukun temel konularını ve kavramlarını tespit eder.
II. Cenova Konvansiyonları ve ek protokollerinin uygulanması konusunda analitik çalışma gerçekleştirir.
III. Bosna ve Hırvatistan’daki savaşlar, Rwanda soykırımı gibi insani krizlere ilişkin analiz yapar ve muhtemel önleyici tedbirleri ayrıntılı olarak tartışır.
IV. Silahlı çatışma ve barış operasyonları sırasındaki insani ilkelere ilişkin zorlukları değerlendirir ve terörle savaşın etkilerini insani gündem temelinde tespit eder.

Dersin İçeriği

Uluslararası insancıl hukuka giriş; Uluslararası ve uluslararası olmayan silahlı çatışma; uluslararası insancıl hukuk altında korunan kişiler; insancıl hukuk uygulaması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uluslararası İnsancıl Hukuka Giriş
2) Uluslararası silahlı çatışma
3) Uluslararası olmayan silahlı çatışmalar
4) Uluslararası insancıl hukuk kapsamında korunan kişiler
5) (Bölüm 1/4) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri
6) (Bölüm 2/4) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri
7) (4. Kısım) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri
8) (4. Kısım/4) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri
9) (Bölüm 1/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları.
10) (Bölüm 2/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları.
11) (Bölüm 3/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları.
12) (Bölüm 4/5 5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları
13) (Bölüm 5/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları.
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İnsancıl Hukuka Giriş, Doç.Dr.Ayşe Nur Tütüncü, Mart-2006 İstanbul. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.

On the Laws of War, Adam Roberts, Richard Guelff, Oxford University Press, 2002
Diğer Kaynaklar: --

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2