LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3065 | İnsani Hukuk | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL PAMUK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ABDÜLKADİR KAYA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere Uluslararası İnsancıl Hukuk’un esas içeriği ve sorunları hakkında hukuki ve kritik anlama becerisini kazandırmak ve tüm öğrencilere kendi analitik çalışma fırsatını geliştirmelerini sağlamaktır. Analitik çalışma kısmına gelince, öğrenciler detaylı olarak bazı insancıl krizleri tartışma imkanı bulacak ve örneğin, Bosna ve Hırvatistan’daki savaşları, Ruanda soykırımını, Afganistan’daki operasyonları, Irak ve terörizm ile ilgili savaşların sonuçlarını insancıl gündemde tartışma imkanları olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Uluslararası İnsancıl Hukukun temel konularını ve kavramlarını tespit eder. II. Cenova Konvansiyonları ve ek protokollerinin uygulanması konusunda analitik çalışma gerçekleştirir. III. Bosna ve Hırvatistan’daki savaşlar, Rwanda soykırımı gibi insani krizlere ilişkin analiz yapar ve muhtemel önleyici tedbirleri ayrıntılı olarak tartışır. IV. Silahlı çatışma ve barış operasyonları sırasındaki insani ilkelere ilişkin zorlukları değerlendirir ve terörle savaşın etkilerini insani gündem temelinde tespit eder. |
Uluslararası insancıl hukuka giriş; Uluslararası ve uluslararası olmayan silahlı çatışma; uluslararası insancıl hukuk altında korunan kişiler; insancıl hukuk uygulaması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası İnsancıl Hukuka Giriş | |
2) | Uluslararası silahlı çatışma | |
3) | Uluslararası olmayan silahlı çatışmalar | |
4) | Uluslararası insancıl hukuk kapsamında korunan kişiler | |
5) | (Bölüm 1/4) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri | |
6) | (Bölüm 2/4) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri | |
7) | (4. Kısım) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri | |
8) | (4. Kısım/4) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri | |
9) | (Bölüm 1/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları. | |
10) | (Bölüm 2/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları. | |
11) | (Bölüm 3/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları. | |
12) | (Bölüm 4/5 5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları | |
13) | (Bölüm 5/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları. | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | İnsancıl Hukuka Giriş, Doç.Dr.Ayşe Nur Tütüncü, Mart-2006 İstanbul. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. On the Laws of War, Adam Roberts, Richard Guelff, Oxford University Press, 2002 |
Diğer Kaynaklar: | İnsancıl Hukuka Giriş, Doç.Dr.Ayşe Nur Tütüncü, Mart-2006 İstanbul. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. On the Laws of War, Adam Roberts, Richard Guelff, Oxford University Press, 2002 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |