PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3103 | Çevre Hukuku | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AHMET YAYLA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Çevre Hukuku, küresel bir tehdit halini alan çevre sorunlarına hukuki çözüm arayışlarının bir sonucudur. Derste ulusal ve uluslararası düzenlemeler ışığında, çevre kavramı ve unsurları, çevre sorunlarının nedenleri ve çözüm yolları, çevre hukukunun kaynakları ve teorik temelleri, çevre hakkı, çevrenin korunmasında hukukun rolü, çevresel etki değerlendirilmesi, çevre hukukunda hukuki ve cezai sorumluluk, gibi konular ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Çevre sorunlarına karşı duyarlığı artar. Çevre sorunlarına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeleri bilir. |
Giriş Çevre Kavramı ve Unsurları Çevre Sorunları Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları Çevre Hukukunun Teorik Temelleri Çevre Hukukunun Kaynakları Çevre Hukukunun Nitelikleri Vize Çevre Hakkı Çevrenin Korunması ve Hukuk Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü ÇED Hukuki Sorumluluk Cezai Sorumluluk Tekrar Final |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Çevre Kavramı ve Unsurları | |
3) | Çevre Sorunları | |
4) | Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları | |
5) | Çevre Hukukunun Teorik Temelleri | |
6) | Çevre Hukukunun Kaynakları | |
7) | Çevre Hukukunun Nitelikleri | |
8) | Çevre Hakkı | |
9) | Çevrenin Korunması ve Hukuk | |
10) | Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü | |
11) | ÇED | |
12) | Hukuki Sorumluluk | |
13) | Cezai Sorumluluk | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Nükhet Turgut, Çevre Politikası ve Hukuku İbrahim Özden Kaboğlu, Çevre Hakkı Abdurrahman Saygılı, Çevre Hukuku Açısından Çevresel Etki Değerlendirmesi Daniel M. Steinway, Kevin A. Ewing, David R. Case and Karen J. Nardi, Environmental Law Handbook |
Diğer Kaynaklar: | Mevzuat |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |