ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL4001 | Kadın Çalışmalarına Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: * öğrencilere Kadın Çalışmalarını tanıtarak , cinsiyetin yaşadığımız dünyada kadınların sosyo-ekonomik statusunu etkileyen bir değişken olarak önemini incelemek * öğrencileri feminist düşüncenin ana akımları ve kadın çalışmalarını oluşturan ilgili alanlarla ilgili bilgilendirmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler aşağıdaki konular hakkında bilgi sahibi olacaklar: * bu derste öğrendiklerini nasıl diğer edebiyat derslerinde öğrendikleriyle karşılaştırıp bütünleştirebileceklerini * feminist çalışmaları ile ilgili teminoloji * önemli feminist eleştirmenler ve teorisyenler * feminist eleştiri ve benzeri eleştiri okulları * feminist bir bakış açısıyla edebi metinleri analiz etme |
İkinci Dalga Feminizm: Beauvoir, Millet, Friedan, Greer Mit eleştirisi: Nancy Chodorow,Virginia Woolf, Mary Dally, Annis Pratt, Bettina L. Knapp Marksist, Sosyalist, Feminist eleştiri: Tillie Olsen, Juliette Michele, Michael Barret Psikoanalitik eleştiri :Freud and Lacan , Juliette Michele, Ellen Moers and Sandra Gilbert, Susan Gubar,Zora Neale Hurston. Post-yapısalcılık, yapıçözümü, Post modernizm : Saussure, Foucault, Roland Barth, Hortense Spillers, Alice Jardine, Meaghan Morris, Duplessis Siyah Feminizm: The African Diaspora and Caribbean Feminist Criticizm: Alice Walker, Audre Lorde, Barbara Christian Lezbiyen feminizt eleştiri: Adrienne Rich, Bonnie Zimmerman,Toni Morrison , Jane Rule , Mary Dally Üçüncü Dünya Feminist eleştirisi: Rosario Castellanos, Chandra Mohanty, Gloria Andalzua, Rey Chow, Diane Bell |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beauvoir-------The Second Sex pages 351- 392 ,445-500 The Feminine Mystique, pages 1-70 Germaine Greer ------The Female Eunuch Kate Millett--------Sexual Politics 60-108,157-176. | Okuma |
2) | Beauvoir-------The Second Sex pages 351- 392 ,445-500 The Feminine Mystique, pages 1-70 Germaine Greer ------The Female Eunuch Kate Millett--------Sexual Politics 60-108,157-176. | Okuma |
3) | Beauvoir-------The Second Sex pages 351- 392 ,445-500 The Feminine Mystique, pages 1-70 Germaine Greer ------The Female Eunuch Kate Millett--------Sexual Politics 60-108,157-176. | Okuma |
4) | Virginia Woolf--------To The Lighthouse D.V.D Nancy Chodorow-------The Reproduction of Mothering 11-39,72-92,191-219. Annis Pratt ---------Archtypal Patterns in Women’s Fiction. 3-12,73-94 | Okuma |
5) | Tillie Olsen-------Silences 6-21,122-152, Juliette Michele------Psychoanalysis and Feminism ,170-222. 253-273 | Okuma |
6) | Wittig-----The Straight Mind and other Essays 9-20 Helene Cixous -------Writing The Feminine 3-50 Luce Irigaray------The Speculum of The other Woman Julia Kristeva ----- Women’s Time. 187-211 | Okuma |
7) | Genel Tekrar | Okuma |
8) | Sandra Gilbert and Susan Gubar-----The Madwoman in The Attic 45-70 Zora Neale Hurston ------Their Eyes Were Watching God 9-80 | Okuma |
9) | Sandra Gilbert and Susan Gubar-----The Madwoman in The Attic 45-70 Zora Neale Hurston ------Their Eyes Were Watching God 9-80 | Okuma |
10) | Foucoult: The Order of Things 30-50 Spivak : In Other Worlds 95-133 | Okuma |
11) | Alice Walker ----- The Meridian Audre Lorde------ Sister Outsider 13-64,81-109 | Okuma |
12) | Alice Walker ----- The Meridian Audre Lorde------ Sister Outsider 13-64,81-109 | Okuma |
13) | Adrienne Rich-----Of Woman Born 21-83 Toni Morrison----- Beloved | Okuma |
14) | Andalzua---- Borderlands, Making Face, Making Soul 75-114. Diane Bell-----Daughters of The Dreaming | Okuma |
15) | Yarıyılsonu Sınavı | Okuma |
16) | Yarıyılsonu Sınavı | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | The Second Sex , The Feminine Mystique, The Female Eunuch, Sexual Politics, To The Lighthouse, The Reproduction of Mothering , Archtypal Patterns in Women’s Fiction, Silences ,Psychoanalysis and Feminism , The Straight Mind and other Essays , Writing The Feminine , The Speculum of The other Woman, Women’s Time, The Madwoman in The Attic Their Eyes Were Watching God, The Order of Things , The Meridian , Sister Outsider, In Other Worlds, Of Woman Born, Beloved , Borderlands, Making Face, Making Soul , Daughters of The Dreaming |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |