SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW2104 | Medya Hukuku | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kitle iletişim araçları ve kitle iletişim özgürlüğüne ilişkin yasal düzenlemelerin ve bunlarda yapılan değişikliklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu konuya ilişkin uluslararası belgelerdeki presnsiplerin öğretilip, mahkeme kararları ve güncel olaylar çerçevesinde tartışılması da amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Medya hukukuna ilişkin temel mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. -Medya hukukuna ilişkin ne gibi uyuşmazlıklarla karşılaşılabileceğini anlar. -İfade özgürlüğünün, medya hukuku içerisindeki önemini fark eder. |
Çeşitli siyasal rejimlerde iletişim özgürlüğü, uluslararası belgelerde ve Anayasa'da iletişim özgürlüğü, Türkiye'de iletişim özgürlüğü, iletişim özgürlüğünün sınırlanabilmesi nedenleri,basın rejimine ilişkin temel kavramlar, yayın türleri, basında sorumluluk rejimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Bilgiler Çeşitli Siyasal Rejimlerde İletişim Özgürlüğü Uluslararası Belgelerde ve Anayasalarda İletişim Özgürlüğü | Kitaptan ilgili kısımların okunması, önceden verilen olay/karar varsa okunması. |
2) | Türkiye'de İletişim Özgürlüğü | |
3) | Basın rejimi | |
4) | Dönemsel yayınlar | |
5) | Basında Sorumluluk Rejimi | |
6) | Radyo-Televizyon Rejimi | |
7) | Türkiye'de radyo-televizyon rejimi | |
8) | Sinema-Video Rejimi | |
9) | İnternet Rejimi | |
10) | Türkiye'de İnternet | |
11) | Ödev Sunumları | |
12) | Ödev sunumları | |
13) | Ödev sunumları | |
14) | Ödev sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | İçel/Ünver, Kitle İletişim Hukuku, Beta, istanbul 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Mahkeme kararları, güncel olaylar, farazi olaylar. Court decisions, current events, hypothetical events. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |