ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW2104 | Medya Hukuku | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kitle iletişim araçları ve kitle iletişim özgürlüğüne ilişkin yasal düzenlemelerin ve bunlarda yapılan değişikliklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu konuya ilişkin uluslararası belgelerdeki presnsiplerin öğretilip, mahkeme kararları ve güncel olaylar çerçevesinde tartışılması da amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Medya hukukuna ilişkin temel mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. -Medya hukukuna ilişkin ne gibi uyuşmazlıklarla karşılaşılabileceğini anlar. -İfade özgürlüğünün, medya hukuku içerisindeki önemini fark eder. |
Çeşitli siyasal rejimlerde iletişim özgürlüğü, uluslararası belgelerde ve Anayasa'da iletişim özgürlüğü, Türkiye'de iletişim özgürlüğü, iletişim özgürlüğünün sınırlanabilmesi nedenleri,basın rejimine ilişkin temel kavramlar, yayın türleri, basında sorumluluk rejimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Bilgiler Çeşitli Siyasal Rejimlerde İletişim Özgürlüğü Uluslararası Belgelerde ve Anayasalarda İletişim Özgürlüğü | Kitaptan ilgili kısımların okunması, önceden verilen olay/karar varsa okunması. |
2) | Türkiye'de İletişim Özgürlüğü | |
3) | Basın rejimi | |
4) | Dönemsel yayınlar | |
5) | Basında Sorumluluk Rejimi | |
6) | Radyo-Televizyon Rejimi | |
7) | Türkiye'de radyo-televizyon rejimi | |
8) | Sinema-Video Rejimi | |
9) | İnternet Rejimi | |
10) | Türkiye'de İnternet | |
11) | Ödev Sunumları | |
12) | Ödev sunumları | |
13) | Ödev sunumları | |
14) | Ödev sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | İçel/Ünver, Kitle İletişim Hukuku, Beta, istanbul 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Mahkeme kararları, güncel olaylar, farazi olaylar. Court decisions, current events, hypothetical events. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |