BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3222 | Hukuk ve Ekonomi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EMİN KÖKSAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Ek ders materyelleri: videolar, oyunlar, vs. |
Dersin Amacı: | Bu ders piyasa ve yasal sistem arasındaki etkileşimi ortaya koymayı amaçlar. Yasaların ekonomik analizini ve neden piyasaların işlemesi için gerekli olduğunu inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mülkiyetin ekonomik teorisini tanımlar II. Coase Teoremini tanımlar III. Haksız fiil hukukunun ekonomik teorisini tanımlar IV. Kazaların toplumsal maliyetini tanımlar V. Etkin önlem düzeyini tanımlar VI. Suç ve cezanın ekonomik teorisini tanımlar VII. Etkin caydırıcılık düzeyini tanımlar VIII. Rekabet ve regülasyonu tanımlar IX. Regülasyona tabi endüstirleri tanımlar X. Özelleştirme ve serbestleşmeyi tanımlar |
Mülkiyetin iktisadi teorisi, haksız fiil hukukunun iktisadi analizi, suç ve cezanın iktisadi analizi, sözleşme hukukunun iktisadi analizi, rekabet ve regülasyon, özelleştirme ve serbestleşme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hukuk ve İktisada Giriş | |
2) | Mülkiyetin İktisadi Teorisi | |
3) | Mülkiyetin İktisadi Teorisi üzerine örnekler | |
4) | Haksız fiil hukukunun iktisadi analizi | |
5) | Haksız fiil iktisadı üzerine örnekler | |
6) | Suç ve cezanın iktisadi analizi | |
7) | Tekrar | |
8) | Suç ve cezanın iktisadı üzerine örnekler | |
9) | Sözleşme hukukunun iktisadi analizi | |
10) | Sözleşmenin ikktisadı üzerine örnekler | |
11) | Rekabet ve regülasyona tabi sektörler | |
12) | Rekabet ve regülasyon üzerine örnekler | |
13) | Özelleştirme | |
14) | Özelleştirme ve serbestleşme |
Ders Notları / Kitaplar: | Law & Economics, Robert Cooter and Thomas Ulen; Pearson Education |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 | 169 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 212 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek |