HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3222 | Hukuk ve Ekonomi | Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EMİN KÖKSAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Ek ders materyelleri: videolar, oyunlar, vs. |
Dersin Amacı: | Bu ders piyasa ve yasal sistem arasındaki etkileşimi ortaya koymayı amaçlar. Yasaların ekonomik analizini ve neden piyasaların işlemesi için gerekli olduğunu inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mülkiyetin ekonomik teorisini tanımlar II. Coase Teoremini tanımlar III. Haksız fiil hukukunun ekonomik teorisini tanımlar IV. Kazaların toplumsal maliyetini tanımlar V. Etkin önlem düzeyini tanımlar VI. Suç ve cezanın ekonomik teorisini tanımlar VII. Etkin caydırıcılık düzeyini tanımlar VIII. Rekabet ve regülasyonu tanımlar IX. Regülasyona tabi endüstirleri tanımlar X. Özelleştirme ve serbestleşmeyi tanımlar |
Mülkiyetin iktisadi teorisi, haksız fiil hukukunun iktisadi analizi, suç ve cezanın iktisadi analizi, sözleşme hukukunun iktisadi analizi, rekabet ve regülasyon, özelleştirme ve serbestleşme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hukuk ve İktisada Giriş | |
2) | Mülkiyetin İktisadi Teorisi | |
3) | Mülkiyetin İktisadi Teorisi üzerine örnekler | |
4) | Haksız fiil hukukunun iktisadi analizi | |
5) | Haksız fiil iktisadı üzerine örnekler | |
6) | Suç ve cezanın iktisadi analizi | |
7) | Tekrar | |
8) | Suç ve cezanın iktisadı üzerine örnekler | |
9) | Sözleşme hukukunun iktisadi analizi | |
10) | Sözleşmenin ikktisadı üzerine örnekler | |
11) | Rekabet ve regülasyona tabi sektörler | |
12) | Rekabet ve regülasyon üzerine örnekler | |
13) | Özelleştirme | |
14) | Özelleştirme ve serbestleşme |
Ders Notları / Kitaplar: | Law & Economics, Robert Cooter and Thomas Ulen; Pearson Education |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 | 169 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 212 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |