Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Gazetecilik ve televizyon gazeteciliği |
|
2) |
Televizyon gazeteciliği ve gazetecilik: tanımlar, değerler ve etkiler |
|
3) |
Pazar kültüründe gazetecilik mesleği |
|
4) |
Postmodernizm ekseninde gazetecilik |
|
5) |
Televizyon gazeteciliği: endüstriyel ve teorik altyapı |
|
6) |
Kanunlar ve etik |
|
7) |
Televizyon gazeteciğili: Formatları |
|
8) |
Tartışma, oturum, derinlemesine görüşme, haber belgeseli, canlı yayın |
|
9) |
Pratikte televizyon gazeteciliği: haber prodüksüyonu sürecine giriş |
|
10) |
Değişen dünyada televizyon gazeteciliği: yeni teknolojiler ve yeni medya |
|
11) |
Televizyon gazeteciliği ve yeni medya gazeteciliği |
|
12) |
Türkiye gündemini tartışma |
|
13) |
Dünya gündemini tartışma |
|
14) |
Final projesi için genel tekrar ve final projesinin verilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
3 |
2) |
Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
3 |
4) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. |
2 |
9) |
Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |