FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3518 | Editoryal Analiz II | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, temel olarak haber toplama ve analizi aynı zamanda gazeteciliğin toplumda kritik rolünü ortaya koymak ve analiz etmek üzerine kurulmuştur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler, gazetecilik tanımını ve televizyon gazeteciliği tanımını yapabilecekler. 2) Televizyon gazeteciliği için gerekli olan temel eğitime sahip olacaklar. 3) Televizyon gazeteciliğine dair teori ve pratik bilgisine sahip olacaklar. 4) Televizyon gazeteciliği alanında çalışmak için teşvik edilecekler. 5) Haber örgütleri ve toplum arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilecekler. 6) Televizyon gazeteciliğinin toplumdaki rolünü ve önemini anlayacaklar. 7) Etik konuları ve sorunları öğrenecekler. 8) Profesyonel değerlere, standartlara önem vermeyi öğrenecekler. 9) Öğrenciler tarihsel ve çağdaş haber teknolojilerini ve uygulamalarını öğrenecekler. 10) Televizyon gazeteciliğinin gazetecilikle olan farklılığını ve benzerliğini değerlendirme becerisine sahip olacaklar. |
Öğrencilerin profesyonel standartlar, etik ve değerler çerçevesinde mesleği öğrenmeleri sağlanacak. Toplum ve haber örgütleri üzerinden nelerin haber olabileceği konusunda güven kazanacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Gazetecilik ve televizyon gazeteciliği | |
2) | Televizyon gazeteciliği ve gazetecilik: tanımlar, değerler ve etkiler | |
3) | Pazar kültüründe gazetecilik mesleği | |
4) | Postmodernizm ekseninde gazetecilik | |
5) | Televizyon gazeteciliği: endüstriyel ve teorik altyapı | |
6) | Kanunlar ve etik | |
7) | Televizyon gazeteciğili: Formatları | |
8) | Tartışma, oturum, derinlemesine görüşme, haber belgeseli, canlı yayın | |
9) | Pratikte televizyon gazeteciliği: haber prodüksüyonu sürecine giriş | |
10) | Değişen dünyada televizyon gazeteciliği: yeni teknolojiler ve yeni medya | |
11) | Televizyon gazeteciliği ve yeni medya gazeteciliği | |
12) | Türkiye gündemini tartışma | |
13) | Dünya gündemini tartışma | |
14) | Final projesi için genel tekrar ve final projesinin verilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Reading Material Will Be Given On Weekly Basis |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 65 |
Ödevler | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |