LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3518 | Editoryal Analiz II | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, temel olarak haber toplama ve analizi aynı zamanda gazeteciliğin toplumda kritik rolünü ortaya koymak ve analiz etmek üzerine kurulmuştur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler, gazetecilik tanımını ve televizyon gazeteciliği tanımını yapabilecekler. 2) Televizyon gazeteciliği için gerekli olan temel eğitime sahip olacaklar. 3) Televizyon gazeteciliğine dair teori ve pratik bilgisine sahip olacaklar. 4) Televizyon gazeteciliği alanında çalışmak için teşvik edilecekler. 5) Haber örgütleri ve toplum arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilecekler. 6) Televizyon gazeteciliğinin toplumdaki rolünü ve önemini anlayacaklar. 7) Etik konuları ve sorunları öğrenecekler. 8) Profesyonel değerlere, standartlara önem vermeyi öğrenecekler. 9) Öğrenciler tarihsel ve çağdaş haber teknolojilerini ve uygulamalarını öğrenecekler. 10) Televizyon gazeteciliğinin gazetecilikle olan farklılığını ve benzerliğini değerlendirme becerisine sahip olacaklar. |
Öğrencilerin profesyonel standartlar, etik ve değerler çerçevesinde mesleği öğrenmeleri sağlanacak. Toplum ve haber örgütleri üzerinden nelerin haber olabileceği konusunda güven kazanacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Gazetecilik ve televizyon gazeteciliği | |
2) | Televizyon gazeteciliği ve gazetecilik: tanımlar, değerler ve etkiler | |
3) | Pazar kültüründe gazetecilik mesleği | |
4) | Postmodernizm ekseninde gazetecilik | |
5) | Televizyon gazeteciliği: endüstriyel ve teorik altyapı | |
6) | Kanunlar ve etik | |
7) | Televizyon gazeteciğili: Formatları | |
8) | Tartışma, oturum, derinlemesine görüşme, haber belgeseli, canlı yayın | |
9) | Pratikte televizyon gazeteciliği: haber prodüksüyonu sürecine giriş | |
10) | Değişen dünyada televizyon gazeteciliği: yeni teknolojiler ve yeni medya | |
11) | Televizyon gazeteciliği ve yeni medya gazeteciliği | |
12) | Türkiye gündemini tartışma | |
13) | Dünya gündemini tartışma | |
14) | Final projesi için genel tekrar ve final projesinin verilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Reading Material Will Be Given On Weekly Basis |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 65 |
Ödevler | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |