AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3518 | Editoryal Analiz II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, temel olarak haber toplama ve analizi aynı zamanda gazeteciliğin toplumda kritik rolünü ortaya koymak ve analiz etmek üzerine kurulmuştur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler, gazetecilik tanımını ve televizyon gazeteciliği tanımını yapabilecekler. 2) Televizyon gazeteciliği için gerekli olan temel eğitime sahip olacaklar. 3) Televizyon gazeteciliğine dair teori ve pratik bilgisine sahip olacaklar. 4) Televizyon gazeteciliği alanında çalışmak için teşvik edilecekler. 5) Haber örgütleri ve toplum arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilecekler. 6) Televizyon gazeteciliğinin toplumdaki rolünü ve önemini anlayacaklar. 7) Etik konuları ve sorunları öğrenecekler. 8) Profesyonel değerlere, standartlara önem vermeyi öğrenecekler. 9) Öğrenciler tarihsel ve çağdaş haber teknolojilerini ve uygulamalarını öğrenecekler. 10) Televizyon gazeteciliğinin gazetecilikle olan farklılığını ve benzerliğini değerlendirme becerisine sahip olacaklar. |
Öğrencilerin profesyonel standartlar, etik ve değerler çerçevesinde mesleği öğrenmeleri sağlanacak. Toplum ve haber örgütleri üzerinden nelerin haber olabileceği konusunda güven kazanacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Gazetecilik ve televizyon gazeteciliği | |
2) | Televizyon gazeteciliği ve gazetecilik: tanımlar, değerler ve etkiler | |
3) | Pazar kültüründe gazetecilik mesleği | |
4) | Postmodernizm ekseninde gazetecilik | |
5) | Televizyon gazeteciliği: endüstriyel ve teorik altyapı | |
6) | Kanunlar ve etik | |
7) | Televizyon gazeteciğili: Formatları | |
8) | Tartışma, oturum, derinlemesine görüşme, haber belgeseli, canlı yayın | |
9) | Pratikte televizyon gazeteciliği: haber prodüksüyonu sürecine giriş | |
10) | Değişen dünyada televizyon gazeteciliği: yeni teknolojiler ve yeni medya | |
11) | Televizyon gazeteciliği ve yeni medya gazeteciliği | |
12) | Türkiye gündemini tartışma | |
13) | Dünya gündemini tartışma | |
14) | Final projesi için genel tekrar ve final projesinin verilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Reading Material Will Be Given On Weekly Basis |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 65 |
Ödevler | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |