AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL1002 | İngiliz Edebiyatına Giriş II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler 17.yüzyıldan günümüze kadar uzanan dönemde İngiliz edebiyatının gelişimini inceleyeceklerdir. Dönem boyunca, edebi metinleri yakın ve eleştirel okuma becerilerini kazanacaklar, okudukları metinleri tarihsel bağlamları içinde incelemeyi öğrenceklerdir. Bunun yanında analitik edebi makaleleri okumayı, anlamayı, eleştirmeyi farklı şiir türlerini ve bu türlerin öğelerini tanımlamayı öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler * yazarların dili kullanarak nasıl anlam yarattıklarıı ve okuyucularına keyif verdiklerini anlayabilecekler. * İngiliz Edebiyatı metinlerini yazıldıkları sosyal-tarihsel bağlamı göz önünde bulundurarak inceleyebilecekler. * Edebi metinlerde kullanılan edebi araçları bulup açıklayabilecekler. * Edebi metinleri eleştirel bakış açısıyla analiz edebilecekler. |
İngiliz yazarların 18-19-20. yüzyıllarda verdikleri eserler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | - |
2) | London by William Blake | Okuma |
3) | The Rime of the Ancient Mariner by Samuel Taylor Coleridge | Okuma |
4) | The Rime of the Ancient Mariner by Samuel Taylor Coleridge | Okuma |
5) | The Rime of the Ancient Mariner by Samuel Taylor Coleridge | Okuma |
6) | La Belle Dame Sans Merci by John Keats | Okuma |
7) | La Belle Dame Sans Merci by John Keats | Okuma |
8) | Genel Tekrar | - |
9) | My Last Duchess by Robert Browning | Okuma |
10) | Dover Beach by Matthew Arnold | Okuma |
11) | Sailing to Byzantium by William Butler Yeats | Okuma |
12) | The Lovesong of Alfred Prufrock by T.S.Eliot | Okuma |
13) | The Lovesong of Alfred Prufrock by T.S.Eliot | Okuma |
14) | The Lovesong of Alfred Prufrock by T.S.Eliot | Okuma |
15) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
16) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Norton Antology of English Literature |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Küçük Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 182 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | 2 |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | 3 |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 2 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 5 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 5 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 2 |