Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uygarlık nedir? Neden Uygarlık Tarihi dersi? Zaman çizelgesinin açıklanması |
ders kitaplari |
2) |
Neolitik Dönem: Tarımın ve yerleşik hayatın keşfi |
ders kitaplari |
3) |
Bronz Çağı; nehir yatağı uygarlıkları, Mezopotamya Uygarlığı; Fırat ve Dicle |
ders kitaplari |
4) |
Mısır: Nil ve Akdeniz Uygarlıkları; Minoan, Miken Uygarlığı, Fenikeliler ve Yahudi halkları |
ders kitaplari |
5) |
Hindistan, İndus Nehri |
ders kitaplari |
6) |
Çin, Sarı Nehir |
ders kitaplari |
7) |
Antik Yunan ve Helenistik Dünya, Bölüm 1 |
ders kitaplari |
8) |
Antik Yunan ve Helenistik Dönem, Bölüm 2, Toplum,Sanat ve Kültür |
ders kitaplari |
9) |
Anadolu Uygarlıkları, Hitit,Troy,Firig,Lidya ve Pers |
ders kitaplari |
10) |
Roma, Bölüm 1, Hristiyanlığın doğuşu ve yayılması |
ders kitaplari |
11) |
Roma, Bölüm 2, Toplum,Sanat ve Kültür |
ders kitaplari |
12) |
İslam'ın yükselişi ve yayılması; Emevi ve Abbasi İmparatorlukları |
ders kitaplari |
13) |
Bizans İmparatorluğu |
ders kitaplari |
14) |
Roma'nın yıkılmasından sonra Avrupa; Erken Orta Çağlar |
ders kitaplari |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|