Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uygarlık nedir? Neden Uygarlık Tarihi dersi? Zaman çizelgesinin açıklanması |
ders kitaplari |
2) |
Neolitik Dönem: Tarımın ve yerleşik hayatın keşfi |
ders kitaplari |
3) |
Bronz Çağı; nehir yatağı uygarlıkları, Mezopotamya Uygarlığı; Fırat ve Dicle |
ders kitaplari |
4) |
Mısır: Nil ve Akdeniz Uygarlıkları; Minoan, Miken Uygarlığı, Fenikeliler ve Yahudi halkları |
ders kitaplari |
5) |
Hindistan, İndus Nehri |
ders kitaplari |
6) |
Çin, Sarı Nehir |
ders kitaplari |
7) |
Antik Yunan ve Helenistik Dünya, Bölüm 1 |
ders kitaplari |
8) |
Antik Yunan ve Helenistik Dönem, Bölüm 2, Toplum,Sanat ve Kültür |
ders kitaplari |
9) |
Anadolu Uygarlıkları, Hitit,Troy,Firig,Lidya ve Pers |
ders kitaplari |
10) |
Roma, Bölüm 1, Hristiyanlığın doğuşu ve yayılması |
ders kitaplari |
11) |
Roma, Bölüm 2, Toplum,Sanat ve Kültür |
ders kitaplari |
12) |
İslam'ın yükselişi ve yayılması; Emevi ve Abbasi İmparatorlukları |
ders kitaplari |
13) |
Bizans İmparatorluğu |
ders kitaplari |
14) |
Roma'nın yıkılmasından sonra Avrupa; Erken Orta Çağlar |
ders kitaplari |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|