Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uygarlık nedir? Neden Uygarlık Tarihi dersi? Zaman çizelgesinin açıklanması |
ders kitaplari |
2) |
Neolitik Dönem: Tarımın ve yerleşik hayatın keşfi |
ders kitaplari |
3) |
Bronz Çağı; nehir yatağı uygarlıkları, Mezopotamya Uygarlığı; Fırat ve Dicle |
ders kitaplari |
4) |
Mısır: Nil ve Akdeniz Uygarlıkları; Minoan, Miken Uygarlığı, Fenikeliler ve Yahudi halkları |
ders kitaplari |
5) |
Hindistan, İndus Nehri |
ders kitaplari |
6) |
Çin, Sarı Nehir |
ders kitaplari |
7) |
Antik Yunan ve Helenistik Dünya, Bölüm 1 |
ders kitaplari |
8) |
Antik Yunan ve Helenistik Dönem, Bölüm 2, Toplum,Sanat ve Kültür |
ders kitaplari |
9) |
Anadolu Uygarlıkları, Hitit,Troy,Firig,Lidya ve Pers |
ders kitaplari |
10) |
Roma, Bölüm 1, Hristiyanlığın doğuşu ve yayılması |
ders kitaplari |
11) |
Roma, Bölüm 2, Toplum,Sanat ve Kültür |
ders kitaplari |
12) |
İslam'ın yükselişi ve yayılması; Emevi ve Abbasi İmparatorlukları |
ders kitaplari |
13) |
Bizans İmparatorluğu |
ders kitaplari |
14) |
Roma'nın yıkılmasından sonra Avrupa; Erken Orta Çağlar |
ders kitaplari |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|