Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fundamental components of a basic drive system. |
|
2) |
DA sürücüler: DA makinalarının tekrarı ve hız ve pozisyon kontrol sistemleri. |
|
3) |
DA sürücüler: Tek fazlı yarım dalga çevirici sürücüler, tek fazlı tam dalga çevirici sürücüler, tek fazlı çift çevirici sürücüler. |
|
4) |
DA sürücüler: üç fazlı yarım dalga çevirici sürücüler, üç fazlı tam dalga çevirici sürücüler, üç fazlı çift çevirici sürücüler. |
|
5) |
Güç kontrolünün prensipleri, rejeneratif frenleme kontrolünün prensipleri,reostatik frenleme kontrolünün prensipleri, iki ve dört bölgeli kıyıcı sürücüleri. |
|
6) |
AA sürücülerine giriş. |
|
7) |
Asenkron makinaların tekrarı. |
|
8) |
Performans değerleri, stator gerilim kontrolü, rotor gerilim kontrolü, frekans kontrolü. |
|
9) |
Gerilim ve frekans kontrolü, akım kontrolü, gerilim-akım-frekans kontrolü. |
|
10) |
Senkron makinaların tekrarı. |
|
11) |
Silindirik rotorlu motorların kontrolü, çıkık kutuplu motorlar. |
|
12) |
Relüktans motorlarının kontrolü, kalıcı mıknatıslı motorlar. |
|
13) |
Vektör kontrolüne giriş. |
|
14) |
Ders konularının tekrarı. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Power Semiconductor Drives, Dewan, Slemon and Straghen, Willey-Interscience Publication, John Wiley and Sons, New York, London Sidney, Toronto, 1975. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Electric Drives, Ion Boldea and Syed A. Nasar, CRC Press, Taylor and Francis Group, Boca Raton, FL, 2005 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|