Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fundamental components of a basic drive system. |
|
2) |
DA sürücüler: DA makinalarının tekrarı ve hız ve pozisyon kontrol sistemleri. |
|
3) |
DA sürücüler: Tek fazlı yarım dalga çevirici sürücüler, tek fazlı tam dalga çevirici sürücüler, tek fazlı çift çevirici sürücüler. |
|
4) |
DA sürücüler: üç fazlı yarım dalga çevirici sürücüler, üç fazlı tam dalga çevirici sürücüler, üç fazlı çift çevirici sürücüler. |
|
5) |
Güç kontrolünün prensipleri, rejeneratif frenleme kontrolünün prensipleri,reostatik frenleme kontrolünün prensipleri, iki ve dört bölgeli kıyıcı sürücüleri. |
|
6) |
AA sürücülerine giriş. |
|
7) |
Asenkron makinaların tekrarı. |
|
8) |
Performans değerleri, stator gerilim kontrolü, rotor gerilim kontrolü, frekans kontrolü. |
|
9) |
Gerilim ve frekans kontrolü, akım kontrolü, gerilim-akım-frekans kontrolü. |
|
10) |
Senkron makinaların tekrarı. |
|
11) |
Silindirik rotorlu motorların kontrolü, çıkık kutuplu motorlar. |
|
12) |
Relüktans motorlarının kontrolü, kalıcı mıknatıslı motorlar. |
|
13) |
Vektör kontrolüne giriş. |
|
14) |
Ders konularının tekrarı. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Power Semiconductor Drives, Dewan, Slemon and Straghen, Willey-Interscience Publication, John Wiley and Sons, New York, London Sidney, Toronto, 1975. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Electric Drives, Ion Boldea and Syed A. Nasar, CRC Press, Taylor and Francis Group, Boca Raton, FL, 2005 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|