ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5012 | Mühendislikte Sayısal Yöntemler | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZAFER İŞCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA EREN YILDIRIM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Mühendislik öğrencilerine sayısal yöntemleri öğretmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Doğrusal cebirsel denklem sistemlerini anlamak 2. İnterpolasyon ve eğri uydurmayı öğrenmek 3. Denklem köklerini bulma yöntemlerini öğrenmek 4. Sayısal türev alma yöntemlerini öğrenmek 5. Sayısal integral alma yöntemlerini öğrenmek 6. Sayısal problemleri yazılım kullanarak çözmek |
Doğrusal cebirsel denklem sistemleri, interpolasyon ve eğri uydurma, denklem köklerini bulma, sayısal türev alma, sayısal integral alma, sayısal problemleri yazılım kullanarak çözmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mühendislikte Sayısal Yöntemlere Giriş | |
2) | Programlamaya giriş | |
3) | Doğrusal Cebirsel Denklem Sistemleri: Gauss Yok Etme Yöntemi | |
4) | Doğrusal Cebirsel Denklem Sistemleri: LU Ayrıştırma Yöntemi | |
5) | Doğrusal Cebirsel Denklem Sistemleri: Matris tersi | |
6) | İnterpolasyon | |
7) | Eğri Uydurma | |
8) | Denklem Köklerini Bulma | |
9) | Sayısal Türev Alma | |
10) | Sayısal İntegral Alma | |
11) | Başlangıç Değerli Problemler | |
12) | Sınır Değer Problemleri | |
13) | Simetrik Matris Özdeğer Problemleri | |
14) | Optimizasyona Giriş |
Ders Notları / Kitaplar: | Jaan Kiusalaas, Numerical Methods in Engineering with Python 3, 3rd Edition |
Diğer Kaynaklar: | 1. Steven C. Chapra, Applied Numerical Methods with MATLAB® for Engineers and Scientists, Fourth Edition. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Program alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | |
3) | Program alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | 5 |
6) | Program alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel, ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |