BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5012 | Mühendislikte Sayısal Yöntemler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZAFER İŞCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA EREN YILDIRIM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Mühendislik öğrencilerine sayısal yöntemleri öğretmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Doğrusal cebirsel denklem sistemlerini anlamak 2. İnterpolasyon ve eğri uydurmayı öğrenmek 3. Denklem köklerini bulma yöntemlerini öğrenmek 4. Sayısal türev alma yöntemlerini öğrenmek 5. Sayısal integral alma yöntemlerini öğrenmek 6. Sayısal problemleri yazılım kullanarak çözmek |
Doğrusal cebirsel denklem sistemleri, interpolasyon ve eğri uydurma, denklem köklerini bulma, sayısal türev alma, sayısal integral alma, sayısal problemleri yazılım kullanarak çözmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mühendislikte Sayısal Yöntemlere Giriş | |
2) | Programlamaya giriş | |
3) | Doğrusal Cebirsel Denklem Sistemleri: Gauss Yok Etme Yöntemi | |
4) | Doğrusal Cebirsel Denklem Sistemleri: LU Ayrıştırma Yöntemi | |
5) | Doğrusal Cebirsel Denklem Sistemleri: Matris tersi | |
6) | İnterpolasyon | |
7) | Eğri Uydurma | |
8) | Denklem Köklerini Bulma | |
9) | Sayısal Türev Alma | |
10) | Sayısal İntegral Alma | |
11) | Başlangıç Değerli Problemler | |
12) | Sınır Değer Problemleri | |
13) | Simetrik Matris Özdeğer Problemleri | |
14) | Optimizasyona Giriş |
Ders Notları / Kitaplar: | Jaan Kiusalaas, Numerical Methods in Engineering with Python 3, 3rd Edition |
Diğer Kaynaklar: | 1. Steven C. Chapra, Applied Numerical Methods with MATLAB® for Engineers and Scientists, Fourth Edition. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Bilgisayar Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak | |
2) | Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |
3) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisi gerçek promlemler üzerinde uygulamak. | |
4) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | |
5) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | |
6) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
8) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
9) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
10) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
11) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak. | |
12) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek | |
13) | Yeni profesyonel uygulamalar ve yetileri yorumlamak için farkındalık geliştirmek |