PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1309 Kariyerde İletişim ve İlişki Yönetimi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Kariyerde İletişim ve İlişki Yönetimi dersinin amacı, öğrencilere etkili iletişim becerileri kazandırmak ve profesyonel ilişkileri yönetme yeteneklerini geliştirmektir. Bu ders öğrencilere kariyer planlamada sözlü, yazılı ve beden dili iletişimini etkili bir şekilde kullanırken, iş hayatında çatışma çözümü, profesyonel ağlar oluşturma ve bu ağları etkin bir şekilde kullanmayı öğretmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kariyer planlanı tasarlayabilecek
2) Kariyerde Öz-portre, Öz-empati, Öz- Farkındalık kavramlarını açıklayabilecek
3) CV, mülakat ve kişilik envanteri gibi kariyer enstrümanları geliştirebilecek
4) Kariyerde ilişki yönetimi kurabilecek.
5) İş hayatında yaşanan mobbing, bossing gibi sendromları ayırt edebilecek ve aktif iletişim ile bu sendromların sorunlarını çözebilecek.
6) Kariyerde ekip kurabilecek ve yönetebilecek.
7) İş hayatında performans gösterebilecek
8) Kariyer haritasını hazırlayabilecek
9) Öz-gelecek planlaması geliştirebilecek.

Dersin İçeriği

Ders, kariyer süreçlerindeki kavramları, çalışanların kariyer öncesi, iş başvurusu, değerlendirme ve çalışma süreci ile ilgili kavramları içermektedir. Bu süreçlerde yaşanabilecek olumlu ve olumsuz deneyimleri ve yönetme için gerekli yöntemler dersin konuları arasındadır. Kariyer gelişiminde etkili olan kişisel ve sosyal beceriler de derste incelenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kariyer kavramının tanımının yapılması ve kariyer planlamasına giriş.
2) Kariyerde Öz-portre nin çizilmesi & Öz empati & Öz- Farkındalık kavramlarının analiz edilerek, derinlemesine olarak incelenmesi.
3) "Kariyer enstrümanları ve izlenim yönetimi: - Kişilik envanteri - CV -Mülakat"
4) Kariyerde duygusal zekanın efektif kullanımı
5) Kariyerde Öz-liderlik, Öz-yonetim süreçleri
6) Kariyerde empati ve ilişki yonetimi
7) Kariyer sendromu kavramının açıklanması ve temel kariyer sendromlarının incelenmesi.
8) Ara Sınav
9) "Kariyerde Mobbing - Bossing ve diğer sendromlara nasıl karşı koyma yöntemleri. "
10) Kariyer duraklarının incelenmesi.
11) Kariyerde ekip kurma takım yönetme
12) Kariyerde performans yönetimi
13) Kariyer haritasının çizilmesi & Öz-gelecek
14) Kariyer haritasının çizilmesi & Öz-gelecek; final hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Kariyer Sanatı Hakan Birol Kitapita Yayınevi 2019
Kariyer Rehberim: 20 Farklı Meslek İçin Örneklendirilmiş Sıradışı Bireysel Kariyer Planlaması Detay Yayıncılık 2020
Kariyer Yönetimi: İş Dünyasına Giriş Berat Çiçek Rehberi Nobel Yayınevi 2020
Kariyer Planlama ve Yönetimi: Meslek Adayları İçin Yol Rehberi Mehmet Mecek Nobel Yayınevi 2021
Kariyer Şövalyesi İlham Süheyl Aygül Alfa Yayınevi 2017
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek.
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması).
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik).
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. 4