PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5110 | Örgütsel Davranış | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Dr. Öğr. Üyesi GÜL SELİN ERBEN Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH FATİH AKÇAN Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ Dr. Öğr. Görevlisi İBRAHİM AYHAN TON Prof. Dr. ÖMER TURUNÇ Doç. Dr. UMUT EROĞLU Prof. Dr. ERDOĞAN KOÇ Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ Prof. Dr. EDİP ÖRÜCÜ Prof. Dr. SENAY YÜRÜR Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞLA PINAR BOZOKLU Doç. Dr. İLKAY TURAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere bireylerin kurum içindeki davranışlarını anlama esasına dayalıdır. Bu doğrultuda bireyin algı, tutum, inanç ve değerlerinin davranışa yansıması, bireyin belirtilen psikolojik süreçlerinin grup içindeki davranışını yönlendirmesi ve tüm bu davranışların doğru şekilde yönlendirilmesinin anlaşılmasını içermektedir. Ayrıca, Organizasyonların tanımalarına ve çağdaş organizasyon yapıları içinde “yönetici” rolü oynayan çalışanları esas alarak, yöneticilik işinin kapsamı, ana unsurları, kullanılan başlıca teknik ve süreçleri, bunlardaki değişmeleri, mevcut teori ve araştırma bulgularının ışığı altında sistemli bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu incelemede özellikle; yöneticilik işinin gerçekleştirildiği ortamın (organizasyonun) yapı ve işleyişi ile yöneticilik işini yaparken kullanılan temel ve süreçler esas alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamladıktan sonra öğrenciler, algı, tutum ve değerlerin davranışa yansıması, yönetimin temel süreçleri ile bu süreçlerde kullanılan yönetici/liderlik özelliklerini dünyada ve Türkiye’de yaşanan örnek olaylar ışığında kavramış olacaklardır. |
• Organizasyonlarda insan davranışının önemini vurgulamak • İşletmelerde insanların birey ve grup olarak nasıl davrandıklarını açıklamak ve örneklerle desteklemek • Örgütsel hedeflere ulaşmada liderlik ve motivasyon kavramlarının önemini vurgulamak, • Yöneticilerin günümüzün rekabetçi koşullarında çalışanlarını elde tutmada kullanabilecekleri çeşitli örgütsel davranış teknikleri açıklamak • Organizasyonları yapı açısından inceleyerek, ast- üst ilişkilerini ele almak • İşletmelerde örgütsel iletişimin önemini vurgulamak • Modern yönetim tekniklerini örgütsel davranış açısından incelemek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranışın Temelleri | kitap |
2) | Örgütsel Davranışın Temelleri – Örgütsel ve Çevresel Faktörler | kitap |
3) | Örgüt Kültürü | kitap |
4) | Bireyin Davranışı, Değerler ve Tutumlar | kitap |
5) | Motivasyon ve Motivasyon Kuramları | kitap |
6) | Algılama Süreci ve Bireysel Karar Verme | kitap |
7) | Ara Sınav | . |
8) | Grup Davranışı, Grup Kararları ve Çatışma Yönetimi | kitap |
9) | Yönetici ve Liderlik | kitap |
10) | Ödev Sunumları | powerpoint slides |
11) | Ödev Sunumları | powerpoint slides |
12) | Ödev Sunumları | powerpoint slides |
13) | Ödev Sunumları | powerpoint slides |
14) | Ödev Sunumları | powerpoint slides |
15) | Final Sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | •Eren, E. (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. 13. Baskı, Beta Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Stephen Robbins, Timothy Judge, OB, Pearson-Prentice Hall, 2011 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 105 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 |
Proje | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. | 4 |
2) | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. | 3 |
3) | İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. | 2 |
4) | Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. | 1 |
5) | Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. | 1 |
6) | Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. | 2 |
7) | İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. | 3 |
8) | Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. | 2 |
9) | Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. | 3 |
10) | Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. | 4 |