STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5190 | Perakende Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi FATİH ANIL Dr. YONCA ELDENER Doç. Dr. YUSUF CAN ERDEM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Ders lojistik ve tedarik zinciri aktivitelerinin perakende yönetiminde kullanımını öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders vaka çalışmaları, sınıf içi uygulamalar ve tartışmalarla ilgili konuları öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersi tamamlayan öğrenci,perakende yönetimindeki güncel konuları açıklayabilir. II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, ilgili terminoloji ve kavramları kullanabilir. III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, perakende yönetimindeki güncel konuları farklı bakış açılarından değerlendirebilir. IV. Bu dersi tamamlayan öğrenci, ekonomik büyümede perakende yönetimin önemini açıklayabilir. |
Bu ders stratejik karar verme yaklaşımını tanıtarak perakendecilerin günümüzün değişen karmaşık perakendecilik ortamında nasıl planlama yapmasını, nasıl adaptasyon sürecinden geçmesi gerektiğini göstermektedir. Hedef müşteri kitlesini belirleme, bilgi toplama, mağaza yeri seçme, perakendecilik şirketini yönetme, ticaret yönetimi, fiyatlandırma ve müşteri ilişkileri konularına odaklanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Perakende Pazarının Tanımı , Kapsamı | |
2) | Perakende Pazarlama Sistemi ve Perakende Pazarlama Çevresi | |
3) | Perakende Pazarlama Yönetimi | |
4) | Perakende Tedarik Zinciri Yönetimi | |
5) | Perakende Mağaza Atmosferi Oluşturmak | |
6) | Özel Marka Yönetimi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Kategori Yönetimi | |
9) | İnternet Perakendeciliği | |
10) | Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
11) | Uluslararası Perakende Yönetimi | |
12) | Perakende Tedarik Zincirlerinde Etkinlik ve Etkenlik | |
13) | Mega Perakendeciler ve Tedarik Zinciri Yapıları | |
14) | Perakendecilikte Güncel Konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Aydın, K. (2007) Perakende Yönetiminin Temelleri Nobel Yayın Dağıtım |
Diğer Kaynaklar: | Aydın, K. (2007) Perakende Yönetiminin Temelleri Nobel Yayın Dağıtım |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
0) | 2-Bir marka olma kararını vermiş işletmelere markalaşma çalışmalarında stratejik davranarak verimli olabilmeleri için yol göstermektir. | |
0) | 1- Kurumlarını müşteri odaklı yaklaşımla, çağın gerekleri çerçevesinde ileriye götürecek, vizyon sahibi pazarlama yöneticileri yetiştirir. | |
1) | Bilgiye dayalı pazarlama kararları için gerekli olan müşteri verilerini toplama, işleme ve analiz etme becerisi kazandırır. | |
2) | Pazarlamanın iş dünyasındaki rolünü ve temel konseptlerini tanımlar. | |
3) | Pazarlama alanında karar vermede sosyal, yasal, etik ve teknolojik güçlerin etkisini inceler. | |
4) | Spesifik bir ürün sunmak için benzersiz bir pazarlama karması ve satış sunumu oluşturulması yetkinliğini kazandırır. | |
5) | Yazılı satış planları ve profesyonel interaktif satış sunumu oluşturulması becerisini kazandırır. | |
6) | Tüketici davranışlarına etki eden psikolojik ve sosyolojik faktörlerin dahil olduğu pazarlama stratejilerini formüle etme kabiliyeti kazandırır. | |
7) | Öğrencilere reklam ve marka iletişimi konularında detaylı bir kuramsal temel sağlamak | |
8) | Reklam ve marka iletişimiyle ilgili teori,kavram ve kuramları tartışabilmek ve yorumlayabilmek |