PAZARLAMA (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5292 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ALTAY AYHAN
Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dr. Öğr. Üyesi BURCU İNCİ
Öğ.Gör. AYSUN ŞABANLI
Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞLA PINAR BOZOKLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin modern örgütlerde bütünleşik pazarlama iletişimi konularına ve ilgilerine hakim olmasını sağlayacak şekilde tasarlanan ve araştırma ve yazıma dayanan bu ders, günümüz ve öngörülebilir gelecekle ilgili olmaktadır. Öğrenciler, pazarlama iletişimi sektörünün karşılaştığı çeşitli güncel konuları teorik ve uygulama perspektifinden keşfedecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Temel pazarlama iletişimi ilkelerini ve tekniklerini tanımlar Güncel konular bağlamında pazarlama iletişimi ilkelerini ve tekniklerini değerlendirir ve uygular.Modern pazarlama iletişimi hakkında detaylı bir bakış açısı ve uygulamacılar tarafından sunulabilen öneriler bütünü geliştirir.
Modern pazarlama iletişimi hakkında detaylı bir bakış açısı ve uygulamacılar tarafından sunulabilen öneriler bütünü geliştirir.
Pazarlama iletişimi ve tüketici arasındaki ilişkiyi, bu alandaki ilgili ilkeleri ve teknikleri kullanarak tartışır. İlgili modern konuda araştırma sürecinin geliştirilmesine katkı sağlar.Hem birincil hem ikincil araştırma yürütür ve seçilen konuda bulgularını değerlendirir.

Dersin İçeriği

Araştırma ve yazma üzerine kurulu olan Bütünleşik pazarlama İletişimde Seçilmiş Okumalar dersi, öğrencilerin güncel pazarlama iletişimi konuları ile tanıştırmayı hedeflemektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Haftalık Okuma
2) Pazarlamada Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü Haftalık Okuma
3) Dijital Çağda Veritabanı Yönetimi Haftalık Okuma
4) Ağızdan Ağıza Pazarlama, Buzz ve Viral Pazarlama Haftalık Okuma
5) Kullanıcı Tarafından Geliştirilen İçerik, Kullanıcı Tarafından Geliştirilen Reklamlar Haftalık Okuma
6) Amaca Yönelik Pazarlama Haftalık Okuma
7) Vize Sınavı Yok
8) Sosyal Pazarlama Haftalık Okuma
9) Yeşil Pazarlama Haftalık Okuma
10) Spor Pazarlaması Haftalık Okuma
11) Mobil Pazarlama Haftalık Okuma
12) Sağlık İletişimi & Pazarlama Haftalık Okuma
13) Gerilla Pazarlama Haftalık Okuma
14) Proje Sunumu Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kitap bölümleri, makaleler, örnek olaylar, bildiriler gibi öğretim üyesi tarafından sağlanan haftalık okuma materyali.
Diğer Kaynaklar: No required textbook. Instructor will provide weekly reading materials such as book chapters and articles, case studies, papers etc.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 10 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 11 3 33
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.