POL4428 Public Opinion and Foreign PolicyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4428 Kamuoyu ve Dış Politika Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil.
Dersin Amacı: Demokrasilerde, dış politika tercihlerine stratejik taahhütlerde bulunulması, güçlü halk desteğini gerektirir. Geleneksel bilgelik, halk desteğini sürdürmenin modern demokrasilerde bir zorlama olduğunu, çünkü insanların çıkarlarının bir göstergesi olarak ve karar vericilerin kaçınılmaz olarak dikkate almaları gereken istekleri olarak hizmet ettiğini öne sürmektedir. Demokratik teorinin merkezi zincirine göre, vatandaşların politika tercihlerinin, hükümetin karar alma sürecinin temelini oluşturması gerekiyor. Kamuoyunu ve Soğuk Savaş sonrası dönem dış politika bağını incelemek ve anlamak için gerekli olan arka plan bilgisi ve teorik ve pratik becerileri sağlamayı amaçlamaktadır. Demokratik sistemlerde kamuoyunu incelemenin teorik ve pratik önemi göz önünde bulundurulduğunda, öğrenciler, duruma özel analizler de dâhil olmak üzere kamuoyu ve dış politika hakkındaki sorgulama mantığını öğrenirler. Ana odak, savaş ve kamuoyu üzerinedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler;
1) Kamuoyu, doğası ve etkileri hakkında temel teorik ve kavramsal bilgileri kavrar.
2) Sosyal Bilimlerdeki kullanılan veri analizi programı olan “Statistical Package for the Social Sciences” (SPSS) hakkında temel bilgi sahibi olur.
3) Kantitatif analiz hakkında bilgi sahibi olur.
4) Anket ve rapor hazırlamak için gerekli beceri ve bilgiyi edinir.
5) Kamuoyu rapor ve araştırmalarını yorumlar.
6) Aktif sorgulama ve eleştirel düşünme ile ilgili beceri geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu ders, kamuoyunu ve Soğuk Savaş sonrası dönem dış politika bağlantısını incelemek ve anlamak için gereken arka plan bilgisi ile teorik ve pratik becerileri sağlar. Öğrenciler, vakaya özel analizler de dâhil olmak üzere, kamuoyu ve dış politika hakkında sorgulama mantığını öğrenirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Ve Genel Bakış
2) "Kamuoyu" Nedir? Kamuoyu Tarihi • Glynn et al (1999) ‘The meanings of public opinion’ Ch. 1 • Shiraev and Sobel (2007) “What is Public opinion?” pp: 2-6 • Glynn et al (1999) ‘The history of public opinion’ Ch. 2
3) Kamuoyu Yöntemleri • Glynn et al (1999) ‘Methods for studying public opinion’ Ch. 3 • Shiraev and Sobel (2007) “Measurement of Opinion” pp: 20 – 43 TO DO: Create thematic working groups: EU-immigration-Transatlantic relations-War (Syria)-Hard security-Soft security-media and information-environment- Russia-energy Students: Assignment 1. • Pick an article relevant to topic and learn about the methodology and content. • Following this, do a search from Pew, TTS, Gallup, Eurobarometer about the theme selected by your group. • Question and answer wording, polling organization information (20 questions each group on the themes assigned) Deadline Week 4 (Times New Roman 12, Student and Group name written).
4) Kamuoyu Ve Dış Politika • Holsti (1996) Ch 1 • Mueller, J. (1996) ‘Fifteen Propositions about American Foreign policy and public opinion in an era free of compelling threats’ National Convention of the International Studies Association, San Diego, California, April 16-20, 1996 • Philip J. Powlick; Andrew Z. Katz (1998) ‘Defining the American Public Opinion/Foreign Policy Nexus’ Mershon International Studies Review, Vol. 42, No. 1. (May, 1998), pp. 29-61. • Hinckley, R. H. (1988) ‘Public Attitudes toward Key Foreign Policy Events’ Journal of Conflict Resolution Vol. 32: 295-318. ECS: Each group will be distributed an article on the topic/theme selected. Particularly “literature review” and “method (“research design”) sections should be studied. Questionnaire Draft – 1
5) Kamuoyu Ve Dış Politika Teorileri: (A) Kamuoyu Ve Dış Politikaya Klasik Gelenekçi Yaklaşımlar • Holsti (1996) Ch. 2 • Caspary, W. R. (1970) ‘The Mood Theory: A Study of Public Opinion and Foreign Policy’ American Political Science Review Vol. 64 (2) (June): 536-547 Anket -2 Anketin sonuçlandırılması Pilot Çalışma: Hafta 5
6) Kamuoyu ve dış politika kuramları (a) Kamuoyuna ve dış politikaya klasik geleneksel yaklaşımlar • Holsti (1996) Ch 3 • Holsti, O. R. (1992) ‘Public Opinion and Foreign Policy: Challenges to the Almond-Lippmann Consensus Mershon Series: Research Programs and Debates’ International Studies Quarterly Vol. 36: 439-466. • Nincic, M. (1992a) ‘A Sensible Public: New Perspectives on Popular Opinion and Foreign Policy’ Journal of Conflict Resolution Vol. 36 (4): 772-789. ECS: Öğrencilerin teknik konularda eğitimi. Öğrenciler: Tartışma Her grup sınıfta pilot çalışmalarını tartışacak
7) Ara Sınav
8) SPSS’e Giriş SAHA ÇALIŞMASI Anketi sonlandırdıktan sonra her grup ve üye anketi yürütmek için sahaya gidecek!
9) Spss -Kamuoyu - Medya - Dış Politika • Soroka, S. (2003) ‘Media, Public Opinion, and Foreign Policy, Press and Politics, Vol. 8 (1) (Winter): 27-48. https://www.youtube.com/watch?v=nI3K9hOxYpA Kodlama Öğrenciler: eğitmen gözetiminde anketlerin toplanması, veri girişi. Öğrenciler: Her grup veri temizliğinden sorumlu olmalıdır.
10) Veri Kümesinin Tamamlanması ve Verilerin Analizi (Tanımlayıcı Ve Korelasyon) Public Opinion - Political Elite - Foreign Policy Nexus • Shiraev and Sobel (2007) “Government: Does Public opinion Matter?” pp: 12-18
11) Raporların gözden geçirilmesi ve analizlerin grup sunumlarının yapılması Öğrenciler: Her öğrenci veri setini analiz etmelidir (diğer grup üyeleriyle birlikte). Talimatlar öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. (bu analizler gruplar tarafından hazırlanacak ve 12-13. Haftalarda sunulacak nihai raporlar için kullanılacaktır).
12) Raporların gözden geçirilmesi ve analizlerin grup sunumlarının yapılması Öğrenciler: Her öğrenci veri setini analiz etmelidir (diğer grup üyeleriyle birlikte). Talimatlar öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. (bu analizler gruplar tarafından hazırlanacak ve 12-13. Haftalarda sunulacak nihai raporlar için kullanılacaktır).
13) Raporların gözden geçirilmesi ve analizlerin grup sunumlarının yapılması Öğrenciler: Her öğrenci veri setini analiz etmelidir (diğer grup üyeleriyle birlikte). Talimatlar öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. (bu analizler gruplar tarafından hazırlanacak ve 12-13. Haftalarda sunulacak nihai raporlar için kullanılacaktır).
14) Konu Tekrarı & Soru-Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: •Holsti, O. R. (1996) Public Opinion and American Foreign Policy Ann Arbour: University of Michigan Press.
•Everts, P. and P. Isernia (eds) (2001) Public Opinion and International Use of Force London: Routledge.
•Glynn, C. J., S. Herbst, G. J. O’Keefe and R. Y. Shapiro (1999) Public Opinion Boulder, CO: Westview Press.
•Canan-Sokullu, Ebru Transatlantic Public Opinion on War Saarbrücken: Lambert (2014)
•Lacos, B., R.Y. Shapiro and P. Isernia (eds.) (2000) Decision-making in a Glass House: Mass Media, Public Opinion, and American and European Foreign Policy in the 21st Century Lanham: Rowman and Littlefield Publishers, Inc.
•Shiraev, E. and R. Sobel (2007) People and Their Opinions: Thinking Critically about Public Opinion N.Y.: Pearson
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package and other online resources related to topics covered.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Uygulama 3 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 91.5
Sunum / Seminer 1 0.5
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.