REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4428 Kamuoyu ve Dış Politika Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil.
Dersin Amacı: Demokrasilerde, dış politika tercihlerine stratejik taahhütlerde bulunulması, güçlü halk desteğini gerektirir. Geleneksel bilgelik, halk desteğini sürdürmenin modern demokrasilerde bir zorlama olduğunu, çünkü insanların çıkarlarının bir göstergesi olarak ve karar vericilerin kaçınılmaz olarak dikkate almaları gereken istekleri olarak hizmet ettiğini öne sürmektedir. Demokratik teorinin merkezi zincirine göre, vatandaşların politika tercihlerinin, hükümetin karar alma sürecinin temelini oluşturması gerekiyor. Kamuoyunu ve Soğuk Savaş sonrası dönem dış politika bağını incelemek ve anlamak için gerekli olan arka plan bilgisi ve teorik ve pratik becerileri sağlamayı amaçlamaktadır. Demokratik sistemlerde kamuoyunu incelemenin teorik ve pratik önemi göz önünde bulundurulduğunda, öğrenciler, duruma özel analizler de dâhil olmak üzere kamuoyu ve dış politika hakkındaki sorgulama mantığını öğrenirler. Ana odak, savaş ve kamuoyu üzerinedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler;
1) Kamuoyu, doğası ve etkileri hakkında temel teorik ve kavramsal bilgileri kavrar.
2) Sosyal Bilimlerdeki kullanılan veri analizi programı olan “Statistical Package for the Social Sciences” (SPSS) hakkında temel bilgi sahibi olur.
3) Kantitatif analiz hakkında bilgi sahibi olur.
4) Anket ve rapor hazırlamak için gerekli beceri ve bilgiyi edinir.
5) Kamuoyu rapor ve araştırmalarını yorumlar.
6) Aktif sorgulama ve eleştirel düşünme ile ilgili beceri geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu ders, kamuoyunu ve Soğuk Savaş sonrası dönem dış politika bağlantısını incelemek ve anlamak için gereken arka plan bilgisi ile teorik ve pratik becerileri sağlar. Öğrenciler, vakaya özel analizler de dâhil olmak üzere, kamuoyu ve dış politika hakkında sorgulama mantığını öğrenirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Ve Genel Bakış
2) "Kamuoyu" Nedir? Kamuoyu Tarihi • Glynn et al (1999) ‘The meanings of public opinion’ Ch. 1 • Shiraev and Sobel (2007) “What is Public opinion?” pp: 2-6 • Glynn et al (1999) ‘The history of public opinion’ Ch. 2
3) Kamuoyu Yöntemleri • Glynn et al (1999) ‘Methods for studying public opinion’ Ch. 3 • Shiraev and Sobel (2007) “Measurement of Opinion” pp: 20 – 43 TO DO: Create thematic working groups: EU-immigration-Transatlantic relations-War (Syria)-Hard security-Soft security-media and information-environment- Russia-energy Students: Assignment 1. • Pick an article relevant to topic and learn about the methodology and content. • Following this, do a search from Pew, TTS, Gallup, Eurobarometer about the theme selected by your group. • Question and answer wording, polling organization information (20 questions each group on the themes assigned) Deadline Week 4 (Times New Roman 12, Student and Group name written).
4) Kamuoyu Ve Dış Politika • Holsti (1996) Ch 1 • Mueller, J. (1996) ‘Fifteen Propositions about American Foreign policy and public opinion in an era free of compelling threats’ National Convention of the International Studies Association, San Diego, California, April 16-20, 1996 • Philip J. Powlick; Andrew Z. Katz (1998) ‘Defining the American Public Opinion/Foreign Policy Nexus’ Mershon International Studies Review, Vol. 42, No. 1. (May, 1998), pp. 29-61. • Hinckley, R. H. (1988) ‘Public Attitudes toward Key Foreign Policy Events’ Journal of Conflict Resolution Vol. 32: 295-318. ECS: Each group will be distributed an article on the topic/theme selected. Particularly “literature review” and “method (“research design”) sections should be studied. Questionnaire Draft – 1
5) Kamuoyu Ve Dış Politika Teorileri: (A) Kamuoyu Ve Dış Politikaya Klasik Gelenekçi Yaklaşımlar • Holsti (1996) Ch. 2 • Caspary, W. R. (1970) ‘The Mood Theory: A Study of Public Opinion and Foreign Policy’ American Political Science Review Vol. 64 (2) (June): 536-547 Anket -2 Anketin sonuçlandırılması Pilot Çalışma: Hafta 5
6) Kamuoyu ve dış politika kuramları (a) Kamuoyuna ve dış politikaya klasik geleneksel yaklaşımlar • Holsti (1996) Ch 3 • Holsti, O. R. (1992) ‘Public Opinion and Foreign Policy: Challenges to the Almond-Lippmann Consensus Mershon Series: Research Programs and Debates’ International Studies Quarterly Vol. 36: 439-466. • Nincic, M. (1992a) ‘A Sensible Public: New Perspectives on Popular Opinion and Foreign Policy’ Journal of Conflict Resolution Vol. 36 (4): 772-789. ECS: Öğrencilerin teknik konularda eğitimi. Öğrenciler: Tartışma Her grup sınıfta pilot çalışmalarını tartışacak
7) Ara Sınav
8) SPSS’e Giriş SAHA ÇALIŞMASI Anketi sonlandırdıktan sonra her grup ve üye anketi yürütmek için sahaya gidecek!
9) Spss -Kamuoyu - Medya - Dış Politika • Soroka, S. (2003) ‘Media, Public Opinion, and Foreign Policy, Press and Politics, Vol. 8 (1) (Winter): 27-48. https://www.youtube.com/watch?v=nI3K9hOxYpA Kodlama Öğrenciler: eğitmen gözetiminde anketlerin toplanması, veri girişi. Öğrenciler: Her grup veri temizliğinden sorumlu olmalıdır.
10) Veri Kümesinin Tamamlanması ve Verilerin Analizi (Tanımlayıcı Ve Korelasyon) Public Opinion - Political Elite - Foreign Policy Nexus • Shiraev and Sobel (2007) “Government: Does Public opinion Matter?” pp: 12-18
11) Raporların gözden geçirilmesi ve analizlerin grup sunumlarının yapılması Öğrenciler: Her öğrenci veri setini analiz etmelidir (diğer grup üyeleriyle birlikte). Talimatlar öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. (bu analizler gruplar tarafından hazırlanacak ve 12-13. Haftalarda sunulacak nihai raporlar için kullanılacaktır).
12) Raporların gözden geçirilmesi ve analizlerin grup sunumlarının yapılması Öğrenciler: Her öğrenci veri setini analiz etmelidir (diğer grup üyeleriyle birlikte). Talimatlar öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. (bu analizler gruplar tarafından hazırlanacak ve 12-13. Haftalarda sunulacak nihai raporlar için kullanılacaktır).
13) Raporların gözden geçirilmesi ve analizlerin grup sunumlarının yapılması Öğrenciler: Her öğrenci veri setini analiz etmelidir (diğer grup üyeleriyle birlikte). Talimatlar öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. (bu analizler gruplar tarafından hazırlanacak ve 12-13. Haftalarda sunulacak nihai raporlar için kullanılacaktır).
14) Konu Tekrarı & Soru-Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: •Holsti, O. R. (1996) Public Opinion and American Foreign Policy Ann Arbour: University of Michigan Press.
•Everts, P. and P. Isernia (eds) (2001) Public Opinion and International Use of Force London: Routledge.
•Glynn, C. J., S. Herbst, G. J. O’Keefe and R. Y. Shapiro (1999) Public Opinion Boulder, CO: Westview Press.
•Canan-Sokullu, Ebru Transatlantic Public Opinion on War Saarbrücken: Lambert (2014)
•Lacos, B., R.Y. Shapiro and P. Isernia (eds.) (2000) Decision-making in a Glass House: Mass Media, Public Opinion, and American and European Foreign Policy in the 21st Century Lanham: Rowman and Littlefield Publishers, Inc.
•Shiraev, E. and R. Sobel (2007) People and Their Opinions: Thinking Critically about Public Opinion N.Y.: Pearson
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package and other online resources related to topics covered.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Uygulama 3 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 91.5
Sunum / Seminer 1 0.5
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2